Startup CinemaWell spouští službu, díky které si můžete založit vlastní online kino

Startup CinemaWell spouští službu, díky které si můžete založit vlastní online kino

, /
Startup CinemaWell spouští službu, díky které si můžete založit vlastní online kino

Mezi novými internetovými projekty vzniká v posledním zhruba roce a půl mnoho těch, které ke svému fungování využívají technologii blockchainu a kryptoměn. Pro financování pak jdou cestou takzvaného ICO, kdy prodávají investorům a budoucím uživatelům svoji vlastní kryptoměnu, která se poté používá například jako platidlo v rámci jejich platformy.

Na této myšlence vznikl i nový projekt CinemaWell, který tvoří sociální síť, jenž by měla konkurovat zaběhlým sítím kin. Uživatelé si díky CinemaWell totiž budou moci zajít do virtuálního kina – dle předem sestaveného programu a po zakoupení vstupenky. Film pak sledují z pohodlí domova společně s desítkami nebo stovkami dalších diváků.

PayPal končí na eBay jako primární zprostředkovatel plateb, nahrazuje ho fintech startup Adyen

Jedna z největších firem na poli mezinárodní e-commerce, americká eBay, s příchodem února ohlásila velkou změnu...

Tou hlavní výhodou celého projektu je ovšem fakt, že filmy jako takové většinou neposkytují obrovská hollywoodská studia, ale spíše menší společnosti, které mají vzhledem k mohutným nákladům na marketing kolem filmu cestu do standardních kin často uzavřenou. V rámci platformy pak mohou sledovat data o divácích, určovat cenu tiketu, maximálního počtu diváků, času vysílání nebo mohou být před či po vysílání k dispozici divákům pro případné dotazy, a to včetně herců či producentů.

Tvůrci tak budou spravedlivě placeni nově vydanou kryptoměnou ApplauseCash (APCL), kterou ale budou moci získat i diváci, a to zasláním hodnocení po ukončení promítání. Má to být jakási motivace pro zadání zpětné vazby tvůrcům a zároveň k samotnému sledování online.

Na svoji podporu CinemaWell získal již desítky milionů

Startup si dal za cíl v právě probíhajícím ICO vybrat maximálně 300 000 ETH (Ethereum) v aktuální hodnotě 254 milionů dolarů, ze kterých se prozatím vybralo 18 %, tedy zhruba 45,7 milionů dolarů. Trh je přitom obrovský, sám startup tvrdí, že má potenciál zasáhnout až 100 tisíc režisérů na 6000 nezávislých festivalech pořádaných po celém světě.