Platební kartu a náramek od Twista si objednalo již okolo 6 tisíc lidí, kteří s nimi zaplatili přes 20 milionů korun

Český fintech startup Twisto zveřejnil statistiky o tom, jak lidé využívají bezkontaktní platební náramky, které Twisto spolu s kartou před třemi měsíci uvedlo na trh. Z provedených transakcí startup Michala Šmídy zatím dedukuje, že lidé platí náramkem mnohem více položky za nižší částky, což potvrzuje, že většině se nechtějí hledat drobné, případně vytahovat karta.

Platební karty a náramky Twista, jehož primární službou je umožnění zákazníkům platit za zboží až s několikatýdenním odkladem, si za uplynulých devadesát dní objednalo přibližně 6 tisíc lidí, z čehož 80 procent zákazníků si ke kartě vzalo i náramek. Průměrná platba kartou činila 524 korun, u náramku o 143 korun méně.

coinbase-hlavni

Přečtěte si takéKryptoplatforma Coinbase neoprávněně strhávala uživatelům peníze z účtu. Některým údajně až 17krát

V součtu se pak zrealizovaly transakce přes 20 milionů korun a 21 procent této částky bylo vygenerováno platbou tohoto nositelného doplňku, který Twisto nabízí v černé a fialové variantě. A právě barvy hrály zajímavou roli v průběhu různých plateb. Například černý náramek, který má až 75 procent majitelů (zejména mužů), byl nejvíce využíván v nočních hodinách (00:00—02:00) s platbami okolo 800 korun, na druhou stranu fialový náramek na rukou zpravidla žen generoval v průměru 500 korun, a to hlavně okolo 16:00.

„Já sám platím dnes už téměř výhradně náramkem a věřím, že boom náramků teprve přijde s letní sezonou, kdy se Češi rozjedou na dovolené, k vodě a míra komfortu zaplatit zápěstím namísto tahat s sebou peněženku vyhraje. V Twistu věříme, že budoucností jsou bezhotovostní platby, které dávají lidem kromě komfortu také výrazně vyšší přehled nad jejich útratami, což podporuje naši firemní filosofii být zodpovědnou platební společností a dávat lidem to lepší z peněz. Bezhotovostní budoucnost podporuje rovněž nový zákon o platebním styku, který zakazuje k platbě kartou účtovat dodatečné poplatky,“ říká Lukáš Janoušek, šéf strategie a marketingu v Twistu.

Twisto karta a náramek_1

Twisto nabízí i vlastní platební kartu a platební voděodolný náramek

Právě náramky, které jsou vybaveny platebním čipem (a navíc jsou i voděodolné), by podle Twista mohly znamenat budoucnost v bezkontaktních platbách. Na základě jejich informací totiž lidé platí náramky i desetikorunové částky, tudíž si postupně odvykají používat klasické karty nebo hledat po kapsách drobnou hotovost. Zároveň udělají o deset procent transakcí více, což je zajímavý údaj pro ostatní bankovní či fintech firmy, které by mohly s nositelnou alternativou jednou přijít.

TZ_3 měsíce Twisto karty_Platební náramky nahradí platby v hotovosti, lidé s náramkem platí bezhotovostně i nižší částky-2

 

Redaktor CzechCrunch, šéfredaktor AppleCrunch, fanoušek minimalismu, designu a technologií, Olomouc

CzechCrunch Express

Nenechte si utéct zásadní zprávy!

Přihlašte se k pravidelnému odběru novinek ze světa technologií a startupů.