„SMS“ donáškový startup DoDo loni odbavil přes 100 tisíc objednávek a zdvojnásobil počet kurýrů

Česká kurýrní služba DoDo, která na základě SMS nebo zprávy přes Facebook Messenger dokáže zajistit doručení různých produktů (od dovozu jídla či nábytku po vyzvednutí letenek nebo obleku z čistírny), prožila poměrně úspěšný rok 2017. Dokazuje to rostoucí obliba u zákazníků v souvislosti se zveřejněnými čísly.

Pražský startup Michala Menšíka (CEO), který byl v minulém roce od skupiny KKCG miliardáře Karla Komárka odkoupen e-commerce akcelerátorem Inveo, za rok 2017 vykázal přes 100 tisíc uskutečněných objednávek v Praze, Brně a Plzni, respektive ve městech, kde DoDo aktuálně operuje.

starbucksmobile

Přečtěte si takéStarbucks začal testovat první kavárnu, která přijímá pouze bezhotovostní platby

Zároveň se platformě, kterou využívá i e-shop Mall.cz pro svoji expresní službu Mall až k Vám nebo fastfood řetězec KFC, daří navyšovat také počet aktivních kurýrů – těch je nyní přibližně 180, tedy dvojnásobek oproti květnu minulého roku. Podobně je na tom i vozový park, který z původních 30 aut vzrostl na 50.

DoDo image foto

Dle Menšíka za těmito číslo (minimálně co se týče nárůstu poptávky) stojí „propracovaný systém logistiky a maximální flexibilita“, což se také odvíjí od skutečnosti, že objednávky doručují kurýři i pěšky, a to zpravidla do 60 minut. Ostatně jak sám komentuje slovy:

„Každá zásilka vyžaduje specifický přístup, ať je to díky jejímu obsahu nebo prioritám. Zásilky obsahující potraviny nebo čerstvé květiny mají v tomto ohledu automaticky nastavené parametry, vyžadují opravdu pečlivé plánování a prověří, zdali námi nastavený systém je opravdu funkční. Další skupinou prioritních zásilek byly v loňském roce například urgentní žádosti na zařízení oprav mobilních telefonů, zapomenuté klíče, nebo zajištění dovozu léků nemocným.“

Letošní rok jako příležitost pro vstup na trh Slovenska a Polska

Rok 2018 by se pro DoDo měl nést zejména v duchu rozšíření působnosti na slovenský a polský trh, konkrétně do jejich největších (hlavních) měst. Přijít by to mělo ve chvíli, kdy se v daných lokalitách vybuduje dostatečná infrastruktura pro segment B2B, čímž se „otevře“ i B2C v podobě asistenčních služeb pro firmy.

012218_dodo

Foto: DoDo

Od roku 2016 píše pro CzechCrunch hlavně o technologiích, designu, udržitelnosti a zábavním průmyslu. Vede dceřiný web AppleCrunch. To vše přímo ze srdce Moravy.

CzechCrunch Express

Nenechte si utéct zásadní zprávy!

Přihlašte se k pravidelnému odběru novinek ze světa technologií a startupů.