Miliardový startup na sdílení jízd BlaBlaCar, který funguje i v Česku, mění identitu a web

V září roku 2015 získal původem francouzský startup BlaBlaCar investici ve výši 160 milionů dolarů a zařadil se mezi miliardové startupy. Jen o několik měsíců později koupil BlaBlaCar za neupřesněnou částku český projekt Jizdomat.cz a rozšířil se tak do České republiky, která je jedním z více než 20 trhů, kde startup funguje.

Startup, který si dal za cíl zjednodušit cesty mezi vzdálenými body jako alternativa hromadné dopravy, nyní kompletně změnil identitu, kterou nově tvoří symbol ve tvaru dvou písmen b, jenž zároveň připomínají uvozovky. Kromě redesignované identity byl spuštěn také nový, modernější web.

casey

Přečtěte si takéCNN ukončuje provoz Neistatova mediálního startupu Beme, který před rokem koupilo za 25 milionů dolarů

BlaBlaCar funguje tak, že si zájemci o spolujízdu vybírají podle trasy a ceny člověka, který je sveze. Na detailu jízdy pak vidí přesné zastávky, počet volných míst, případné spolucestující a jejich profily či informace o místě nástupu a výstupu. Každý řidič předem projde schvalovacím procesem a součástí jeho profilu, stejně jako u cestujících, jsou také hodnocení a historie cest.

blablacar2

Proces přidávání nové jízdy navíc automaticky řidičům napovídá za kolik zhruba by měli cestu pro jednoho pasažéra nabídnout. Standardně jde o 0,80 Kč / kilometr za jednoho cestujícího. Při plně obsazeném autě (4 spolucestující) z centra Prahy do Brna si tak může řidič vydělat zhruba 640 korun, z toho si pak BlaBlaCar vezme až 15 procent.

Spoluzakladatel CzechCrunche, nadšenec do byznysu, designu, kryptoměn, cestování a nejrůznějších technologií.

CzechCrunch Express

Nenechte si utéct zásadní zprávy!

Přihlašte se k pravidelnému odběru novinek ze světa technologií a startupů.