Facebook nově umožňuje finanční podporu hráčů, kteří na sociální sítí vysílají živě
, /

Facebook nově umožňuje finanční podporu hráčů, kteří na sociální sítí vysílají živě

Facebook nově umožňuje finanční podporu hráčů, kteří na sociální sítí vysílají živě

Největší sociální síť světa Facebook, která přesáhla již 2 miliardy aktivních uživatelů, se pustila během několika posledních let do mnoha segmentů, které vytvořily vrásky na čele mnoha předním hráčům, ať už šlo o streaming videí, online hry nebo třeba nákup a prodej mezi uživateli. A s ohledem na problémy uvnitř YouTube se chce nyní Facebook zaměřit převážně na video.

Mimo stávající videoplatformu kromě jiného chystá totiž také sadu nástrojů pro uživatele vysílající živé přenosy ze svého hraní. Mělo by jít o komplexní platformu, která jim ukáže kompletní statistiky, dovolí lépe komunikovat se svými fanoušky, ale také přijímat finanční podporu. Tu konkrétně Facebook začal testovat před několika dny na desítkách vybraných uživatelů.

Hudebník 50 Cent díky prodeji svého alba z roku 2014 v Bitcoinech nyní vydělal přes 7 milionů dolarů

Většina nejznámějších umělců na poli hip hopu je dnes mimo hudbu známá i pro svoji podnikatelskou kariéru, která...

Kdokoliv na Facebooku tak nově dostane možnost podpořit své herní streamery jakoukoliv částkou začínající na 3 dolarech, a to přímo při živém vysílání, podobně jako k tomu přistupuje herní streaming platforma Twitch. Prozatím by mělo jít pouze o podporu jako takovou, po otestování ovšem Facebook zváží zavedení různých výhod nebo speciálních členství pro podporovatele.

Zároveň není dosud známo, kolik procent si Facebook z podobných darů ukousne. V případě herních vývojářů nebo klasických reklam si sociální síť bere 30 až 45 procent, takže lze očekávat, že se bude podíl Facebook pohybovat v podobných řádech. YouTube si kupříkladu z obdobných forem podpory bere 30 %. Přihlásit se do programu je pak možné prostřednictvím nedávno spuštěné landing page.

Snaha o ovládnutí zábavného obsahu

Facebook chystá další novinky na poli videa a her také u svých dalších služeb jako Oculus nebo Instagram. Postupně zavádí nové nástroje, které mají v tomto ohledu odstranit dominanci YouTube a vypadá to, že se mu to zatím daří. Co se týče her, Facebook se navíc pouští i do Esports s exkluzivním streamingem turnajů z her Counter-Strike: GO či Dota 2.

Foto: Facebook