Alza za loňský rok utratila na reklamě přes miliardu korun. Stala se největším zadavatelem
, /

Alza za loňský rok utratila na reklamě přes miliardu korun. Stala se největším zadavatelem

Alza za loňský rok utratila na reklamě přes miliardu korun. Stala se největším zadavatelem

Největší tuzemský obchod s elektronikou Alza.cz se blíží v ročních tržbách 21 miliardám korun a upevňuje si svoji pozici jedničky, kterou zásadně prosazuje i na reklamním trhu. Ať už jde o online, televizní reklamu či tisk. Za celý loňský rok takto společnost Aleše Zavorala utratila 1,41 miliard korun, informuje agentura Nielsen Admosphere a jejich monitoring Ad Intel.

Pochopitelně jde na základě měření pouze o ceníkové ceny, ale i tak se Alza umístila na prvním místě, hned před Ferrero Česká republika s 1,29 miliardami korun, Procter & Gamble s 1,23 miliardami, Lidl Česká republika s 1,22 miliardami či Sazkou, která utratila 1,12 miliard korun. Jednoznačně nejsilnější byla televizní reklama, která si vydobyla téměř 40 % z celého reklamního trhu.

Starbucks začal testovat první kavárnu, která přijímá pouze bezhotovostní platby

Největší síť kaváren na světě Starbucks, která jich globálně provozuje již více než 25 tisíc, za dobu svojí...

V potaz je samozřejmě nutno brát rozdíl mezi ceníkovou a reálně dohodnutou cenou, stejně tak agentura do čísel nedokáže zařadit vlastní inzerci, i tak je to ovšem zajímavý ukazatel. Naopak Alza dále pokračuje ve své expanzi – již nyní funguje na 26 evropských trzích se 734 zaměstnanci a nedávno otevřela futuristickou nonstop prodejnu na pražské Floře, kde si zákazníci mohou vyzvednout zboží ve dne i v noci z automatizovaných výdejních boxů.

Foto: Alza Press