Alza za loňský rok utratila na reklamě přes miliardu korun. Stala se největším zadavatelem

Největší tuzemský obchod s elektronikou Alza.cz se blíží v ročních tržbách 21 miliardám korun a upevňuje si svoji pozici jedničky, kterou zásadně prosazuje i na reklamním trhu. Ať už jde o online, televizní reklamu či tisk. Za celý loňský rok takto společnost Aleše Zavorala utratila 1,41 miliard korun, informuje agentura Nielsen Admosphere a jejich monitoring Ad Intel.

Pochopitelně jde na základě měření pouze o ceníkové ceny, ale i tak se Alza umístila na prvním místě, hned před Ferrero Česká republika s 1,29 miliardami korun, Procter & Gamble s 1,23 miliardami, Lidl Česká republika s 1,22 miliardami či Sazkou, která utratila 1,12 miliard korun. Jednoznačně nejsilnější byla televizní reklama, která si vydobyla téměř 40 % z celého reklamního trhu.

starbucksmobile

Přečtěte si takéStarbucks začal testovat první kavárnu, která přijímá pouze bezhotovostní platby

V potaz je samozřejmě nutno brát rozdíl mezi ceníkovou a reálně dohodnutou cenou, stejně tak agentura do čísel nedokáže zařadit vlastní inzerci, i tak je to ovšem zajímavý ukazatel. Naopak Alza dále pokračuje ve své expanzi – již nyní funguje na 26 evropských trzích se 734 zaměstnanci a nedávno otevřela futuristickou nonstop prodejnu na pražské Floře, kde si zákazníci mohou vyzvednout zboží ve dne i v noci z automatizovaných výdejních boxů.

IMG_1113_B

Foto: Alza Press

Spoluzakladatel CzechCrunche, nadšenec do byznysu, designu, kryptoměn, cestování a nejrůznějších technologií.