Výrobce piva Budweiser si objednal 40 elektrických kamionů Tesla Semi

Elektrický kamion Semi od Muskovy automobilní a energetické společnosti Tesla je od svého představení poměrně kontroverzním produktem. Jedna skupina lidí jej obdivuje, druhá odsuzuje, a to především z důvodů nedostatečné infrastruktury či zbytečně vysoké zátěže na životní prostředí. Tak či tak, zájemci o tyto kamiony, které budou stát 150 tisíc dolarů v případě verze s kratším dojezdem a 180 tisíc dolarů v případě verze s delším dojezdem, existují.

Dokazuje to nejen americký obchodní řetězec Walmart, který si jich předobjednal patnáct, logistická společnost J. B. Hunt či DHL Supply Chain s deseti předobjednanými vozy, ale nově také výrobce piva Budweiser, respektive největší pivovarnický podnik ve Spojených státech Anheuser-Busch.

83F46E13-03A9-44A5-9B78-2D51C6D19F72

Přečtěte si takéS tímto doplňkem se Apple Watch vůbec poprvé stávají certifikovaným zdravotnickým doplňkem

Ten si elektrických kamionů Semi předobjednal rovnou 40 a musel složit rezervace ve výši 800 tisíc dolarů, tedy nějakých 17,6 milionů korun (40 x 20 000 dolarů; částka se z původních 5 tisíc zvedla). Nepočítaje dalších 6 milionů dolarů za nákup všech čtyřiceti vozů. Pro Anheuser-Busch to patrně nic neznamená, jelikož jeho dlouhodobou vizí je snižovat emise uhlíku, což se má odrážet i ve strategických operacích, které mají být co nejšetrnější vůči životnímu prostředí.

Asistenční systémy, zrychlení z 0 na přibližně 100 km/h za 20 vteřin (při plném, 40tunovém nákladu) nebo slibované dobití na dojezd 640 km za 30 minut

Každopádně společnosti si bude muset (spolu s dalšími zájemci) počkat až do roku 2019, kdy se kamiony Semi, jež budou nabízeny ve dvou modelech se 480kilometrovým a 800kilometrovým dojezdem, teprve dostanou na výrobní linky.

Foto: Tesla

Redaktor CzechCrunch, šéfredaktor AppleCrunch, fanoušek minimalismu, designu a technologií, Olomouc