Výrobce Pepsi si zarezervoval zatím největší počet elektrokamionů Tesla Semi
, /

Výrobce Pepsi si zarezervoval zatím největší počet elektrokamionů Tesla Semi

Výrobce Pepsi si zarezervoval zatím největší počet elektrokamionů Tesla Semi

Je tomu sotva pár dní, co si americký výrobce piva Budweiser Anheuser-Busch předobjednal čtyřicet elektrických kamionů Semi od automobilové a energetické společnosti Tesla. Tímto krokem se přidal k logistickým firmám jako například DHL Supply Chain či J. B. Hunt nebo obchodnímu řetězci Walmart s 15 zarezervovanými vozy. Nově má o tyto kamiony, které slibují dojezd až 480, respektive 800 kilometrů v případě dražší verze, i výrobce jednoho z nejproslulejších nápojů.

Nadnárodní společnost PepsiCo, pod kterou spadají nejen sladké nápoje jako Pepsi, 7UP či Mirinda, ale i brambůrky Lay’s a řada jiných sladkostí, si podle agentury Reuters předobjednala až 100 elektrických kamionů Semi. K tomu musela již nyní vynaložit dva miliony dolarů, jelikož rezervace jednoho kamionu se zvedla z 5 tisíc dolarů na 20 tisíc.

Apple kupuje aplikaci na rozpoznávání audioobsahu Shazam za 400 milionů dolarů

Technologický kalifornský gigant Apple pokračuje v expanzi na poli hudebního průmyslu. Dle reportu serveru...

Důvodem pro toto rozhodnutí je vize PepsiCo spočívající ve snižování emisí napříč jejím vozovým parkem, který má na 10 tisíc jednotek. To potvrzuje i ředitel dodavatelského řetězce dceřiné firmy Frito-Lay pro Severní Ameriku Mike O‘Connell, podle kterého by znečišťování ovzduší emisemi mělo díky tomuto budoucímu nákupu klesnout do roku 2030 o 20 procent.

„PepsiCo má v úmyslu nasadit kamiony Semi pro dodávky „svačinek“ a nápojů mezi výrobními, distribučními a prodejními prostory do vzdálenosti 800 kilometrů, což Elon Musk, CEO Tesly, slibuje,“ říká O‘Connell

S touto rezervací, která je doposud největší za existenci těchto elektrických kamionů, si Muskova firma přišla nejen na zmíněné 2 miliony dolarů, ale v době, kdy dojde ke skutečnému prodeji, tedy někdy v roce 2019, jí na účet přibude dalších 15 milionů dolarů (cena za základní verzi Semi je 150 tisíc dolarů). Připočtou-li se další peníze od jiných společností, jež na kamiony také čekají, je to už velice sympatická částka.

Revoluce, nebo příliš povyku pro nic?

Názory na elektrokamiony Semi se poměrně dost liší. Řada lidí tvrdí, že budou zbytečně zatěžovat životní prostředí, někteří naopak obdivují jejich design a očekávají zlepšení kamionové dopravy jako takové. Nicméně není pochyb, že o tyto kamiony s cenovkou 150 tisíc dolarů za standardní variantu s 480kilometrovým dojezdem (respektive 180 tisíc dolarů za verzi s 800kilometrovým dojezdem), které jsou navíc vybaveny asistenčními systémy a dalšími zajímavými prvky, je zájem.

Asistenční systémy, zrychlení z 0 na přibližně 100 km/h za 20 vteřin (při plném, 40tunovém nákladu) nebo slibované dobití na dojezd 640 km za 30 minut

Foto: Tesla