Star Wars: Poslední z Jediů vydělal za první víkend v přepočtu 10 miliard Kč

star-wars

Ať už sledujete Star Wars, či nikoliv, pravděpodobně víte, že minulý čtvrtek se odehrála premiéra již osmého dílu pod názvem Poslední z Jediů této ikonické vesmírné ságy z původních dílen George Lucase, která odstartovala před čtyřiceti lety. A jak už to u filmových děl bývá, úspěšnost se měří primárně na základě tržeb, zpravidla z úvodního „opening“ víkendu. Tam novinka podle očekávání zabodovala, avšak nejúspěšnější nebyla.

Star Wars: Poslední z Jediů vydělal v kinech po celém světě (vyjma Číny, kam dorazí v lednu) za první víkend přibližně 450,8 milionů dolarů, v přepočtu tedy nějakých 9,9 miliard korun, přičemž takřka polovinu, respektive 220 milionů dolarů, vydělal samotný trh Spojených států a Kanady. I když se jedná o astronomickou sumu, na kterou drtivá většina filmů za úvodní víkend nedosáhne, globálně neatakuje pomyslnou bednu vítězů.

trucktop

Přečtěte si takéVýrobce Pepsi si zarezervoval zatím největší počet elektrokamionů Tesla Semi

Tato částka totiž stačila „pouze“ na pátou příčku v celosvětovém měřítku. Před touto epizodou, která u běžných diváků sklízí vesměs úspěch, se nachází Rychle a zběsile 8 (541,9 milionů dolarů), předchozí epizoda Star Wars: Síla se probouzí (529 milionů dolarů), Jurský svět (525,5 milionů dolarů) a 2. část snímku Harry Potter a Relikvie smrti (483,2 milionů dolarů).

Naopak v Severní Americe se tento díl s tržbami okolo 220 milionů dolarů v TOP3 umístil, konkrétně na 2. místě před Jurským světem. Zde byl lepší jen předchůdce z roku 2015 Síla se probouzí, který vydělal o cca 28 milionů více. To mohlo být zapříčiněno také tím, že Síla se probouzí přišel po desetileté odmlce, která započala filmem Epizoda III – Pomsta Sithů.

E6ABEA95-7E90-4995-AD93-CE3725782DB8

Mark Hamill v roli kultovního Jedie Luka Skywalkera, kterého ztvárnil i v původní trilogii

Osmý díl této ságy, za kterou od roku 2012 stojí gigant Disney, jenž původní studio Lucasfilm za cca čtyři miliardy koupil, stále běží v kinech. Pokud jste novinku neviděli a zvažujete návštěvu, podívejte se na oficiální trailer.

Foto: Reprofoto, YouTube

Redaktor CzechCrunch, šéfredaktor AppleCrunch, fanoušek minimalismu, designu a technologií, Olomouc