Rada pro reklamu zakázala kvůli náboženství televizní reklamu českého fintech startupu Twisto

Twistuse nakonec v televizi zakázali

Česká finanční služba Twisto, která svým zákazníkům umožňuje platit za zboží se 45denním odkladem, řeší poměrně kuriózní problém. Nedávno natočená TV reklama, které si Twisto kvůli propagaci svých nových služeb v podobě platebního náramku a Twisto karty nechalo vytvořit u digitální agentury Symbio, totiž doslova ukřižovala Rada pro reklamu, která zakázala právě její vysílání v televizi.

Hlavním důvodem je názor, že reklama, která se měla vysílat například na TV Prima, hrubě uráží náboženské cítění spotřebitelů.

„Mrzí nás, že Rada pro reklamu označila naše spoty za hrubě urážlivé, s čímž nesouhlasíme. Naším záměrem nikdy nebylo jakýmkoli způsobem urážet či zesměšňovat Ježíše Krista, ani napadat církev. Přiznáváme, že náš Twistus Splatitel je lehce na hraně, jsme ale přesvědčeni, že ji nijak nepřekračujeme. Považujeme domnělou podobnost s postavou Ježíše Krista za jasně rozpoznatelnou nadsázku,“ říká Lukáš Janoušek, šéf marketingu Twista.

1. Taxify app

Přečtěte si takéČeské O2 prodalo za 70 milionů Kč svůj podíl v přepravním startupu Taxify

Lehce provokativní kampaň měla původně v televizi běžet od Nového roku, na základě doporučení rady pro reklamu ji však nakonec vůbec televize neodvysílají.

„Zákaz reklamy je pro nás značnou komplikací a máme z toho pocit, že jsme se objevili v nové éře cenzury. Nevěřil bych, že se v zemi, kde je 80 % ateistů a platí svoboda slova, může něco takového stát,“ dodává Janoušek.

Na zakázaný spot se můžete podívat zde:

Zakladatel CzechCrunche, fanoušek technologií, cestování a architektury.

CzechCrunch Express

Nenechte si utéct zásadní zprávy!

Přihlašte se k pravidelnému odběru novinek ze světa technologií a startupů.