YouTube spouští nový formát příspěvků podobný Stories na Instagramu

Byla to jen otázka času, než se do kopírování nejoblíbenější funkce Snapchatu mezi uživateli, tzv. Stories, pustí největší technologičtí hráči. Dosavadní kopie krátkých videopříspěvků, většinou dostupných pouze 24 hodin, na Facebooku, respektive Messengeru, Instagramu, Skypu či v mnoha seznamovacích aplikacích doplní největší globální videoserver, YouTube.

YouTube s krátkými videopříspěvky v podobném formátu, který dostal název Reels, experimentuje již přibližně rok a nyní je začíná uvolňovat pro uživatele s více než 10 tisíci odběrateli v rámci YouTube Community. Reels dovolují uživatelům nahrávat 30 sekundová videa, která mají sloužit jako jisté lákadlo na plnohodnotný obsah. Oproti konkurenčním službám nejsou navíc videa časově omezena.

Jeff Bezos, CEO of AMAZON, introduces new Kindle Fire HD Family

Přečtěte si takéJeff Bezos se stal teprve druhým člověkem v historii, jehož jmění přesáhlo 100 miliard dolarů

Dalším rozdílem u YouTube Reels je i to, že se krátké příspěvky neobjevují v horní části nad všemi videi, ale v nové záložce na profilu samotných tvůrců, kde doplní gify, text či fotografie. Alespoň prozatím – vše je totiž v betaverzi a Reels jsou uvolňovány postupně, jak informuje novinka na blogu YouTube, takže se může ještě cokoliv změnit.

reels

Foto: YouTube

Spoluzakladatel CzechCrunche, nadšenec do byznysu, designu, kryptoměn, cestování a nejrůznějších technologií.