Pete Cashmore prodává svůj tech web Mashable za 50 milionů dolarů vydavatelství Ziff Davis

V roce 2005 se tedy ještě 19letý Pete Cashmore rozhodl, že založí vlastní blog. Blog, ze kterého postupem času vyrostl jeden z nejznámějších technologických serverů, jenž čítá miliony měsíčních uživatelů – Mashable. Ten se teď postupně stává součástí mediální a vydavatelské společnosti Ziff Davis.

Podle informací, se kterými přišel deník The Wall Street Journal, je akvizice stanovena na pouhých 50 milionů dolarů (cca 1,1 miliard korun), což je 20 procent valuace, které tento newyorský magazín dosahoval minulý rok. Obě strany situaci odmítly komentovat.

palan

Přečtěte si takéČeský startup ProductBoard představil novou verzi své platformy, která se rázem stala TOP1 na ProductHunt

Z ekonomického hlediska tento prodej dává smysl. Minulý rok vykázal Mashable čistou ztrátu 10 milionů dolarů, a to i přes 15milionovou investici s valuací 250 milionů dolarů od americké televizní sítě Turner Broadcasting System za účelem spolupráce na videoobsahu a 36% růst tržeb. Cashmore tak potřeboval něco změnit a místo dalších investičních kol nabídl svou firmu k odkoupení.

V září letošního roku měl Mashable podle všeho vést debaty na toto téma s německou mediálně-televizní společností ProSeibenSat.1, byť nakonec ke koupi nedošlo. Nově tak server spadne pod zmíněné vydavatelství, které zahrnuje další oblíbené magazíny jako PCMag, IGN nebo Geek.com.

Pete Cashmore a kolega z CzechCrunche, Václav Bedřich

Foto: nrkbeta / Flickr

Redaktor CzechCrunch, šéfredaktor AppleCrunch, fanoušek minimalismu, designu a technologií, Olomouc

CzechCrunch Express

Nenechte si utéct zásadní zprávy!

Přihlašte se k pravidelnému odběru novinek ze světa technologií a startupů.