Elektromobilový startup Fisker vyvíjí baterii, která se dobije za minutu a vydrží až 800 km

S nastupujícím trendem elektrických vozů zcela logicky přichází otázka, kolik taková auta, se kterými vedle tradiční Tesly začínají experimentovat automobilky jako BMW, Porsche, Ford a mnoho dalších, vydrží na baterii. O poměrně zásadní krok kupředu se nově stará americký elektromobilový startup Fisker, průkopník mezi elektrickými vozy.

Ten si nechal patentovat speciální technologii, díky které může vyvinout nový typ baterie s pevným elektrolytem (takzvané solid-state). Ta by měla zaručit dojezd až 800 kilometrů a následné dobití za pouhou jednu minutu, což bude v praxi rychlejší než natankování plné nádrže.

tesla

Přečtěte si takéČeské startupové studio Creative Dock a E.ON společně představily vlastní cloudového úložiště solární energie

Tato baterie, která oproti tradičním li-on bateriím s tekutým elektrolytem použitých ve vozech od Tesly nebo BMW nabízí až 2,5x vyšší hustotu energie, by měla být uvedena na trh v roce 2023. Do této doby by měl startup Henrika Fiskera vyladit pár zásadních detailů, které se solid-state bateriemi pojí, zejména slabší výkon v nízkých teplotách nebo vysoké výrobní náklady.

V chystaném elektromobilu EMotion nebude

Jelikož se má tento typ baterie dostat na trh až za pět let, nebude zahrnut v chystaném voze EMotion, který bude poprvé ukázán začátkem příštího roku na konferenci CES. Již nyní se však ví, co skrývá, respektive jak vypadá. Řidičům nabídne například dojezd až 640 kilometrů s maximálních rychlostí 259 km/h a moderní vzhled inspirovaný Modelem 3 od Tesly. Dobíjení by pak mělo trvat přibližně 9 minut.

fisker5
fisker4
fisker

Foto: Fisker

Redaktor CzechCrunch, šéfredaktor AppleCrunch, fanoušek minimalismu, designu a technologií, Olomouc

CzechCrunch Express

Nenechte si utéct zásadní zprávy!

Přihlašte se k pravidelnému odběru novinek ze světa technologií a startupů.