Čínská bikesharingová služba Ofo po Praze zprostředkovala již 10 tisíc jízd
, /

Čínská bikesharingová služba Ofo po Praze zprostředkovala již 10 tisíc jízd

Čínská bikesharingová služba Ofo po Praze zprostředkovala již 10 tisíc jízd

V polovině října jsme vás informovali o tom, že čínská služba pro sdílení kol ofo, do které například e-commerce gigant Alibaba investoval okolo 1,2 miliard dolarů, byla oficiálně spuštěna i na našem trhu, konkrétně na Praze 7. Tam započal pilotní provoz s 300 jízdními koly a podle údajů, kterými se samotné Ofo prezentuje, se této bikesharingové platformě v Česku zatím poměrně daří.

Přímý konkurent české alternativy Rekola totiž prostřednictvím oficiální tiskové zprávy oznámil, že v Praze zprostředkoval okolo 10 tisíc jízd, které nejčastěji začínaly na Letenském náměstí, a to zpravidla mezi osmou až desátou hodinou ranní, což značí využívání především pro cesty do práce nebo do školy. Často se však jezdilo i okolo 21:00.

Nový český žurnalistický projekt FactCzech chce lépe ověřovat fakta a bojovat s „fake news“

Dezinformace, fake news, propaganda. To jsou klíčová slova, která v dnešní době do značné míry dominují nejen...

Fred Dong, osoba zodpovídající za evropskou expanzi, komentuje tento vstup slovy:

„Jsme rádi, že se obyvatelům a návštěvníkům Prahy 7 žlutá ofo kola zalíbila a využívají je. Na jaře 2018 nezůstane provoz sdílených kol omezen pouze na Holešovice a Letnou. Velmi nás těší, že můžeme být zapojeni do jednání s Magistrátem o nastavení obecných pravidel pro bike-sharing a s centrálními městskými částmi jednáme o vhodných lokalitách pro provoz. Někteří uživatelé si přejí využívat kola i na větší části cesty z domova do práce, i když hlavním posláním ofo kola je rychlá a levná doprava na „poslední míli“, tedy většinou od stanice metra či tramvaje k domu.“

Služba ofo, která začala působit na čínském trhu před třemi lety, během kterých se stihla rozšířit do 13 zemí a zprostředkovat přes 4 miliardy jízd, těží především z takzvaného bezstanicového systému. To v praxi znamená, že uživatelé mohou kolo kdekoliv ponechat a zamknout, a to díky integrovaného zámku, který lze odemykat či zamykat telefonem.

Kola se zpravidla nacházejí u frekventovaných míst, jako například na Strossmayerově náměstí, Letné, u Národního technického muzea či vedle stanice metra Vltavská