Česká modní značka BeWooden vyrábějící dřevěné motýlky a doplňky získává investici ve výši 10 milionů Kč
, /

Česká modní značka BeWooden vyrábějící dřevěné motýlky a doplňky získává investici ve výši 10 milionů Kč

Česká modní značka BeWooden vyrábějící dřevěné motýlky a doplňky získává investici ve výši 10 milionů Kč

Český módní startup BeWooden zaměřující se na výrobu a prodej dřevěných motýlků, peněženek, kšand, spon, náramků, opasků a dalších doplňků, se připravuje na další rozšíření svého provozu a výroby.

Tvůrci značky, která vznikla v roce 2013 v malé beskydské vesnici Chlebovice a aktuálně je aktivní v České republice, na Slovensku a také v Polsku,  Německu, Dánsku, Švédsku a Švýcarsku, totiž do firmy pouští prvního externího investora.

Zakladatelé českého fashion startupu SYN v pohybu: lidé už nechtějí podporovat nadnárodní značky

I v silné konkurenci nadnárodních textilních řetězců vzniká nemalé množství lokálních značek, které si díky...

Ten by měl dle slov spoluzakladatele značky Patrika Babince získat za částku 10 milionů Kč 25% podíl ve společnosti, s tím, že největší podíl, konkrétně 35.44% (před investicí 52.5%) pak dle serveru Médiář bude i nadále držet další ze spoluzakladatelů značky, Ctirad Sára (na fotce vpravo). Jméno nového investora zatím zakladatelé značky odmítají zveřejnit.

Kromě zmíněného rozšíření výroby a provozu bude jinak investice použita také na rozšíření produktové řady a týmu, který aktuálně čítá 14 zaměstnanců a zároveň externě spolupracuje se zhruba dvacítkou řemeslníků.

“Investice 10 mil. Kč nám má pomoci rozšířit náš tým, který bude prezentovat naši práci a hodnoty v zahraničí. S tím souvisí i rozšíření produktové řady, kdy chceme oslovit další řemeslníky a naplno rozvinout českou ruční práci. Ať řemeslo žije!” říká zakladatel značky Ctirad Sára

Na českém i evropském trhu s modními doplňky, kam mladý startup momentálně cílí, je každopádně v posledních letech velmi živo. Nárůstu nových značek a potenciální konkurence si všímá právě i jeden ze spoluzakladatelů startupu, Patrik Babinec, který aktuální stav komentuje slovy…

„Nárůst konkurence v oblasti dřevěných motýlků samozřejmě vnímáme, bereme to ovšem spíš jako potvrzení dobře odváděné práce. Jsme rádi, že jsme inspirovali ostatní k vlastní tvorbě, když jsme před čtyřmi lety přišli jako jedni z prvních v Evropě na trh s dřevěným motýlkem, mnoho lidí nám nevěřilo. Dnes máme stále rostoucí portfolio už dvaceti produktů. Od konkurečních projektů se chceme lišit právě ve výběru, přístupu k zákazníkovi a kvalitě.“