Legendární komunikační služba AIM od AOL po 20 letech končí

629C5CAA-C80E-4FDF-9320-5BF64C8E11E6

Generace internetových uživatelů narozena v novém tisíciletí již patrně neměla tu čest se dennodenně střetávat na jednoduché, avšak účinné komunikační platformě od společnosti AOL. Řeč je o AIM (AOL Instant Messaging), průkopníkovi chatovacích služeb, který však ukončuje po 20 letech své působení. A důvody jsou zřejmé.

AIM byl v 90. letech oblíbeným prostředkem pro rychlou komunikaci na internetu. Byl vytvořen roku 1997, kdy se Internet začínal dostávat pod kůži běžným uživatelům, kteří na kouzlo této služby rychle přišly. Nicméně jak se doba vyvíjela, přicházely pochopitelně mnohem schopnější platformy, které AIM doslova vyštípaly. I když se stále najdou tací, kteří službu se žlutým panáčkem v logu využívají, ve srovnání s konkurencí jako Messenger, WhatsApp, iMessage a řady dalších zaostává.

4D051B12-4BB6-4422-9012-85F0631AF9A2

Přečtěte si takéMicrosoft ruší svoji službu na streaming hudby. Uživatele převádí ke konkurenčnímu Spotify

Právě to je hlavní důvod, proč Oath (dceřiná firma Verizonu vytvořená na základě spojení AOL a Yahoo) ohlásila ukončení, které vejde v platnost 15. prosince letošního roku. Jak komentuje viceprezident komunikačních produktů pro Oath Michael Albers, „způsob, jak mezi sebou komunikujeme, se zásadně změnil“.

AIM se tak stává dalším „mrtvým“ chatovacím prostředkem a zaujme čestné místo mezi messengery od MSN († 2014) nebo Yahoo († 2016).

Foto: AIMemories

Redaktor CzechCrunch, šéfredaktor AppleCrunch, fanoušek minimalismu, designu a technologií, Olomouc