Zoot.cz upsal své dluhopisy za 150 milionů Kč během 30 dnů

Výdejna radosti Zootu

Přibližně před 5 týdny jsme vás informovali o tom, že největší český eshop s módou Zoot, vydal podřízené dluhopisy v celkovém objemu 150 milionů korun, umožnující v podstatě komukoliv do eshopu investovat.

Vydání dluhopisů se čtyřletou splatností a roční úrokovou sazbou 6,5 procenta, kótovaných na Burze cenných papírů Praha, se nakonec z pohledu Zootu, který získaný kapitál použije k dalšímu růstu, ukázalo jako chytrý krok, jelikož firmě se je podařilo upsat během pouhých 30 dnů.

„Díky dnešní příznivé situaci na kapitálových trzích a obecně růstu ekonomiky jsme se přesvědčili o tom, že pro digitální firmy jako ZOOT jsou možné i jiné varianty financování než navýšením ekvity,“ říká finanční ředitel Zoot, Petr Ladžov.

Copy of _MG_5447-edit

Přečtěte si takéJan Beránek ze startup studia U+: Od prvního roku jsme v USA v profitu a rosteme o cca 400 % ročně

„Úspěšná pilotní emise z konce minulého roku značila, že o dluhopisy bude zájem i v rámci širší veřejnosti, což se potvrdilo. Celá emise v hodnotě 150 miliónů korun byla investory upsána velmi rychle, během pouhých čtyř týdnů. Je zajímavé, že zájem byl násobně vyšší než nabídka,“ dodává Ladžov.

Je to mimochodem podruhé, co se Zoot k podobnému kroku odhodlal. Už minulý rok totiž eshop prostřednictvím společnosti BH Securities formou privátní, neveřejné nabídky, vydal podřízené dluhopisy v hodnotě 80 milionů korun.

zoot1

Zakladatel CzechCrunche, velký fanoušek technologií, cestování a architektury.

CzechCrunch News

Nenechte si utéct zásadní zprávy!

Přihlašte se k pravidelnému odběru novinek ze světa technologií a startupů.