LEO Express odkoupil zkrachovalý startup Locomore a jednoduše tak vstupuje na německé železnice
, /

LEO Express odkoupil zkrachovalý startup Locomore a jednoduše tak vstupuje na německé železnice

LEO Express odkoupil zkrachovalý startup Locomore a jednoduše tak vstupuje na německé železnice

Český železniční a autobusový dopravce Leo Express podnikatele Leoše Novotného si připisuje do svého portfolia na první pohled lacinou akvizici, která mu však zajišťuje jednoduchou vstupenku na německý trh. Dnes oznámil koupi německého Locomore, malého železničního startupu, který v květnu letošního roku skončil v insolvenci.  Zprávu jako první přinesl deník Spiegel.

Hodnota této transakce nebyla zveřejněna, jisté však je, že LEO Express pod vedením CEO Petera Köhlera za své peníze obdrží pouhou jednu soupravu, kterou Locomore disponoval a od prosince minulého roku s ní operoval na lince mezi Berlínem a Stuttgartem. V polovině května však společnost svůj provoz zastavila, s tím, že jí došly finanční rezervy.

Konkurent Tesly, Faraday Future, podepsal smlouvu na pozemek k výstavbě zcela nové továrny

Faraday Future, kdysi jeden z nejnadějnějších konkurentů Tesly na poli elektromobilů, se snaží za každou cenu...

LEO Express chce provoz na lince Berlín-Stuttgart obnovit už 24. srpna a to na čtyřech, od září pak pěti, spojích týdně. Přestože značka Locomore by měla na železnicích zůstat, její oficiální web je už nyní přesměrován na stránky autobusového giganta Flixbus, který bude na německém trhu LEOExpressu zajišťovat marketing a hlavně prodej jízdenek.

Locomore má původ v crowdfundingové kampani, ve které se v investicích od června 2015 do prosince 2016 podařilo vybrat 608 tisíc euro (16 milionů korun) výměnou za 3,5% roční úroky nebo vouchery na jízdenky. Na konci svého působení měl Locomore na kontě 70 tisíc převezených pasažérů a dalších 300 tisíc euro od fanoušků, které se narychlo podařilo vybrat. I přes tyto štědré dary se ale firmu nepodařilo zachránit.

LEO Express měl zájem od začátku

LeoExpress prý projevil zájem o odkoupení už v květnu, ihned potom co Locomore padl a podle serveru Railway Gazzete začal už na začátku srpna rekrutovat novou posádku pro německý trh. Jak uvádí server iDnes.cz, i přes tuto strategickou koupi není finanční situace LEO Expressu ideální – na konci roku 2016 vykázal ztrátu 110 milionů korun, za stejnou dobu však se svými vlaky a autobusy přepravil 1,4 milionů lidí.

Server E15 dodává, že spolupráce Flixbusu a LEO Expressu není nová. Obě firmy si vzájemně prodávaly jízdenky a autobusy Flixbusu navazovaly na české zlatočerné vlaky. Toto spojení však bylo logicky ukončeno, když minulý týden Flixbus oznámil, že bude nově působit od zítřejšího dne i na českých vnitrostátních linkách. LEO Expressu i Regiojetu Radima Jančury tak začne tvořit přímou konkurenci a jen z Prahy do Brna vypraví 28 spojů za den (celá zpráva).

Foto: LEO Express, Locomore, Flixbus press kit