Přepravní startup Grab získává obří investici 2,5 miliardy dolarů na boj proti Uberu v Asii

grab
0Zobrazit komentáře

Mezi novodobými přepravními startupy to v posledním roce vře – každý z nich se snaží předhánět v technologiích a inovaci, v pokrytých lokalitách i vylepšování služeb, ale jen málokterým se podaří konkurenční boj ustát bez významných ztrát. Nedávno se například z ruského trhu částečně stáhl Uber, jako to již udělal dříve v Číně a kvůli mnoha problémům ho na domácím, americkém trhu, začíná dotahovat sanfranciský rival v podobě Lyftu.

Lyft před několika dny navíc oznámil, že se chystá na testování autonomních vozidel, které by se měly v ulicích objevit již koncem letošního roku. Startup má v USA již přes 700 tisíc řidičů v 350 městech, kde se jim za rok podaří realizovat na 200 milionů jízd. Velké změny se ovšem odehrávají také v Asii, kde kromě Uberu vede tamní trh především Didi Chuxing nebo Grab (jihovýchodní Asie).

zoot

Přečtěte si takéČeský eshop Zoot.cz vydává dluhopisy v objemu 150 milionů KčČeský eshop Zoot.cz vydává dluhopisy v objemu 150 milionů Kč

Právě Grab informoval o dosud nejvyšším investičním kole u podobného typu startupu v Asii – konkrétně pak získá 2,5 miliardy dolarů, které posunou valuaci přepravního startupu na přibližně 6 miliard dolarů. Celkem 2 miliardy z celé sumy investuje japonská investiční společnost SoftBank, půl miliardy pak další investoři, mezi kterými je právě i Didi Chuxing.

grab2

I když obě služby operují samostatně, již před několika lety zahájily spolupráci a rozdělily si jistým způsobem teritorium. Vypadá to tak, že Uber bude mít co dělat, aby v jihovýchodní Asii uspěl – sází především na to, že turisti, kteří přijíždějí ze západu aplikaci Uberu dobře znají, oproti tomu se stále mírně bojí alternativních služeb – přes Grab si ovšem mohou objednat i klasické taxi.

Velké plány se silným hráčem v zádech

Grab se chce na svém majoritním trhu zaměřit na rozvoj sdílených jízd, nábor nových lidí, vylepšení aplikace a především pak vývoj vlastní platební brány, která bude schopna fungovat samostatně na všech trzích, momentálně je totiž platba za jízdy v každé zemi, kde Grab operuje, mírně odlišná. K urychlení procesu si Grab koupil indonéskou platební službu Kudo.

Foto: Grab

Diskuze (0)

Novinka

Anonym