Ministerstvo dopravy ČR odhaluje plán pro testování samořiditelných aut v běžném provozu
, /

Ministerstvo dopravy ČR odhaluje plán pro testování samořiditelných aut v běžném provozu

Ministerstvo dopravy ČR odhaluje plán pro testování samořiditelných aut v běžném provozu

Trend samořídících vozidel se zdá již pár let nevyhnutelným a reagovat na něj začíná i Česká republika. Vedle výstavby testovacího okruhu, o kterém se před časem mluvilo, přichází další iniciativa. Ministerstvo dopravy zveřejnilo materiál, který pojednává o testování autonomních vozů v normálním provozu, a to pomocí speciální datové infrastruktury na dálnicích.

Testy by měly probíhat zejména na dálnici D2 mezi Brnem a slovenskou Bratislavou, nicméně materiál, o kterém informuje server iDNES.cz s odkazem na Ministerstvo dopravy ČR, pojednává i o zájmu měst jako Ústí nad Labem nebo Mladá Boleslav. Do konce roku 2018 by měla fungovat spolupráce i s Německem na úseku dálnice D8 mezi hranicemi a zmíněným Ústím nad Labem.

Taxify se odvolalo proti rozhodnutí pražského městského soudu a tvrdí, že není taxislužba

Estonská přepravní služba Taxify, která v Česku tvoří konkurenci například Uberu či Liftagu, se odvolala proti...

Hlavní roli v celém plánu, který je nazýván jako Vize rozvoje autonomní mobility, hraje evropský projekt C-Roads. Ten má za cíl kumulovat veškerá data, jež vozidla a zařízení na dopravních síti generují, a následně zasílat konkrétní informace týkající se provozu přímo k řidiči. Česká republika si zatím nejvíce pohrává s kooperativními systémy C-ITS, jež se instalují na 360 kilometrů dálnic (D1, D5, D11 nebo D52).

Ještě tomu předchází spousta práce

Informací o této vizi není zdaleka tolik, kolik je doopravdy potřeba. Materiál uvádí, že v průběhu druhé poloviny letošního roku budou teprve známy legislativní a technické podmínky, na základě kterých by šel tento plán realizovat. Nutné bude upravit zákony, především ukotvit možnost testování autonomních úrovní 4 a 5, respektive plné automatizace. Aktuálně je totiž možné testovat pouze autopilota.

Další věcí je finanční náročnost celé akce. Stát zatím netuší, kolik taková příprava bude stát, nicméně přiznává, že celkovou podporu tohoto trendu bude zpočátku dotovat.

Foto: Ford Media Center, Uber