STRV a zakladatelé Kiwi.com investovali do bikesharingu Futupilot, který založil 19letý Slovák

Processed with VSCO with fp8 preset

V současnosti jedny z nejznámějších subjektů na českém technologickém trhu, STRV a Kiwi.com, si připisují do svých portfolií podíl v začínající bikesharingovém projektu Futupilot. Ten během prázdninových měsíců začne v Brně testovat prvních 150 kol, jejich zvláštností však je, že budou stále připojeny k internetu a k jejich vypůjčení bude potřeba pouze mobilní aplikace.

Za projektem stojí devatenáctiletý Slovák Daniel Kojnok, který nejprve pod hlavičkou Futupilota pracoval na chytrém zámku na kola, projektuje však i chytrý zvonek Likebell. Celá platforma bude fungovat jen na principu platby za strávený čas na kole,  bez jakéhokoliv členství či dokovacích stanic. Bude však aplikován systém bodů (proměněných ve volné jízdy) za odevzdávání kol na doporučených místech.

uber

Přečtěte si takéUberu se podařilo za poslední rok uskutečnit přes 3 miliardy jízd, celkově již přes 5 miliard

Moravskou metropoli si tým Futupilota, do kterého patří mimo jiné i Danielův otec, vybral hned z několika důvodů. Rozličné podmínky Brna by prý měly dobře otestovat, jak si povede kolo, které je pro Futupilotu na míru vyrobené.  Zároveň už zde figurují dvě další dva bikesharingy, Rekola a Velonet, což pochopitelně představuje konkurenci, která ale také umožní tvůrcům rychle vyhodnotit přednosti a i nedostatky projektu. Neméně podstatnou věcí je také fakt, že Brno je pochopitelně technologickou metropolí, kde jsou lidé otevřeni novinkám jako je tato.

futupilot1 (2)

Daniel Kojnok

„Spojení sil s STRV a kluky stojícími za úspěchem Kiwi.com je pro nás nesmírně důležité. Věříme, že díky jejich zkušenostem a znalostem se nám podaří uvést v život vizi, kdy chytrá kola ulehčí lidem cestování v auty přesycených městech. Nechceme být tradiční službou s reklamami na kolech a dokovacími stanicemi (…) Sto padesát kol je již objednáno, mobilní aplikace se vyvíjí, testovací provoz by tak měl začít dle plánu v polovině srpna,“ říká Daniel Kojnok.

STRV se bude v Futupilot starat o vývoj mobilní aplikace, Oliver Dlouhý a Jiří Hlavenka z Kiwi.com pak o business development. Dlouhý investoval své vlastní prostředky a společně se svým kolegou tak získá každý 13,3 % projektu, zatímco STRV, které bude stát vývoj aplikace mezi 2-3 miliony korun, se stává vlastníkem 30 %.

„Inteligentní kolo ovládané přes mobilní telefon, to je přesně typ projektu, který nás láká. Dávat dohromady naši znalost ze světa mobilních aplikací s fyzickými věcmi připojenými na internet je budoucnost, u které chceme být. Líbí se nám i budoucí vize, kdy by kola měla mít elektromotor, což může ještě více zvýšit popularitu městských kol,“ doplňuje Lubo Smid, spoluzakladatel a COO STRV.

futupilot
kol

 

Foto: Futupilot, STRV

Redaktor CzechCrunch, student politologie a mediálních studií na FSS MU. Píše texty o vesmíru, sociálních sítích a technologiích.

CzechCrunch Express

Nenechte si utéct zásadní zprávy!

Přihlašte se k pravidelnému odběru novinek ze světa technologií a startupů.