Eshop s potravinami Kolonial.cz testuje ovládání hlasem

Eshop s potravinami Kolonial.cz testuje ovládání hlasem

, /
Eshop s potravinami Kolonial.cz testuje ovládání hlasem

Online hypermarket s potravinami Kolonial.cz, spadající do skupiny Mall Group v jejímž čele stojí podnikatel Jakub Havrlant z investiční skupiny Rockaway, představil zajímavou novinku, která by měla o něco zrychlit proces objednávaní zboží.

A to konkrétně hlasové vyhledávání, díky kterému lze na tabletech nebo stolních počítačích nadiktovat hlasově celý nákupní seznam či listovat mezi jednotlivými položkami, kterých je v eshopu momentálně okolo 14 tisíc.

Jan Částek z GAMEE: Potřebujeme zvětšit naši komunitu hráčů, ovlivnit jich můžeme až miliardu

Jedním z nejúspěšnějších současných českých startupů je GAMEE, herní platforma, která nedávno získala...

„Hledali jsme pro začátek ten správný poměr funkcí, které nákup dokáží opravdu zrychlit. Nejefektivnější se ukázala kombinace průběžného hlasového listování a manuálního přidávání položek do košíku. Úspora v tomto případě činí až polovinu času oproti běžnému textovému hledání. Naopak příkazy pro kompletní odbavení nákupu hlasem jsme zatím zavrhli, neměly by z našeho pohledu reálné využití. Do budoucna je však nevylučujeme,” uvádí Ondřej Tomeš, marketingový ředitel Kolonial.cz.

Novinka v podobě hlasového vyhledávání je pak dle tvůrců Koloniálu postavena na sémantickém algoritmu, který k hlasovému vstupu přiřazuje konkrétní položky z databáze a dokáže údajně dobře eliminovat například přeřeky nebo nepřesnosti. Vyhledávat je možné pomocí dlouhých řetězců a není tedy problém diktovat i přesný název výrobku.

Vizí Koloniálu je pak do budoucna využít hlasové ovládání v případě napojení na různé hlasové asistenty, což je trh, na který se tlačí v současnosti snad všichni technologičtí giganti typu Apple, Google, Amazon nebo Microsoft.