Apple Music se s novým ročním plánem stává nejlevnější službou na streamování hudby

Na poli hudebních streaming služeb jsou momentálně především dva hráči – Apple, který má za sebou obrovský brand a již více než 100 milionů uživatelů, s přibližně 30 % platících a švédské Spotify, jenž zaznamenalo v minulém týdnu přes 140 milionů aktivních uživatelů a 50 milionů placených účtů.

Hlavními rozdíly mezi oběma službami je především exkluzivita některých umělců, kteří se zavážou k tomu, že na té či oné platformě vypustí svoji hudbu exkluzivně na předem určenou dobu. Apple se ale rozhodl, že zkusí další experiment, který by ke službě mohl přivést další uživatele a dorovnat tak čísla konkurence. Spouští totiž roční předplatné.

alza

Přečtěte si takéAlze zavedení bitcoinů vygenerovalo během pár týdnů miliony Kč

Místo obvyklých 9,99 dolarů z měsíce na měsíc je tak možné jednorázově zaplatit 99 dolarů za rok. Zhruba dva měsíce tak uživatelé dostanou zdarma a pro Česko to znamená, že je služba zhruba o 300 korun ročně, respektive 25 korun měsíčně levnější. Možnost upgradu v aplikaci ovšem dostávají pouze stávající uživatelé, ti noví musí stále vybírat mezi původními plány a plán změnit později.

To vše pak zároveň platí pouze pro individuální předplatné, nikoliv rodinné, které je nastaveno na 14,99 dolarů a lze ho sdílet mezi více uživateli. Plán je momentálně k dispozici na americkém trhu, s tím, že by během několika příštích týdnů, maximálně měsíců měl být dostupný i pro český trh.

Spoluzakladatel CzechCrunche, nadšenec do byznysu, designu, kryptoměn, cestování a nejrůznějších technologií.

CzechCrunch News

Nenechte si utéct zásadní zprávy!

Přihlašte se k pravidelnému odběru novinek ze světa technologií a startupů.