Olomoučtí učitelé vytvořili dětský vizuální slovník pro výuku cizího jazyka od raného věku
, /

Olomoučtí učitelé vytvořili dětský vizuální slovník pro výuku cizího jazyka od raného věku

Olomoučtí učitelé vytvořili dětský vizuální slovník pro výuku cizího jazyka od raného věku

Není ničím neobvyklým, že učení cizích jazyků funguje nejlépe v dětských letech. Mozek dítěte je totiž v tomto období nejvíce adaptivní a rychle absorbuje nové znalosti. To si uvědomuje i Tomáš Bednář a Suzannah Gearing, dvojice učitelů z Olomouce, se svým týmem, kteří představují zajímavý výukový materiál Vocabulary Maps (v české verzi Kreativní slovník) s důrazem na kreativní a netradiční pojetí.

Vocabulary Maps jsou vizuální pomůckou pro výuku anglického, španělského a německého jazyka, která má dětem (a nejen jim) pomoci k efektivnějšímu zapamatování jednotlivých slov a slovních spojení. Reaguje tak na situaci na českém trhu, kde se stále objevuje mnoho výukových materiálů, které jsou pasivně a pro děti často nezajímavě sestaveny.

Brněnský Bobobox stojící za výtvarnou krabicí pro děti chystá nové varianty a změny předplatného

Bobobox, mladý startup z moravské metropole zaměřující se na uspokojení dětských potřeb za pomocí svých...

Jádrem produktu je sešit, kde lze najít přes 100 různých myšlenkových map, které obsahují okolo 2 tisíc slovních cvičení a ukázek ve větách. Ty jsou vytvořeny tak, aby dítěti dávaly co největší smysl a mohlo si je kontextově představit. K tomu slouží obrázky konkrétních slov, respektive slovních spojení, které jsou pro dítě atraktivním a hravým prvkem.

Zábavnější učení díky doplňujícím pomůckám

Pracovní sešit není jediným výukovým produktem, který tým olomouckých učitelů a kreativců nabízí. Vytváří například i slepé mapy pro zkoušení gramatiky nebo speciální kartičky, takzvané flashcards, jež graficky vyobrazují dané spojení. Hodit se tedy mohou nejen za školní lavice.

Vocabulary Maps sází na sílu crowdfundingu

Tento – podle slov tvůrců – inovativní produkt, si chce najít finanční zázemí na jedné z největších crowdfundingových platforem, Kickstarteru. Tam žádají veřejnost o sumu v minimální hodnotě čtvrt milionu korun (10 tisíc dolarů), ke které jim chybí (do tohoto momentu) ještě necelá polovina. Veškerý výukový sortiment je v rámci kampaně nabízen za levnější ceny.

Na popularitě tohoto startupu jistou měrou přispívá i vítězství v soutěži podnikatelských záměrů T-Mobile Rozjezdy pro Olomoucký kraj, odkud si Vocabulary Maps mimo jiné odnesly 50tisícovou odměnu.