Bratislavská alternativa českého Fundliftu, konkrétně crowdfundingový projekt Crowdberry, založený na principu investic výměnou za equity, tedy podílu ve firmě, hlásí po prvním necelém půlroce letošního roku přes 43 milionů korun v proinvestovaných projektech.
Mezi těmi se objevil například mobilní ekologický dům Ecocapsule, který získal 750 tisíc eur, online vyhledávač jachet Boataround s 350 tisíci eury, automatické zpracování faktur DataMolino s 300 tisíci nebo přírodní sirupy Herbert, kterým se podařilo vybrat částku 275 tisíc eur.
Momentálně je v nabídce další projekt, který by se měl během několika příštích dnů otevřít investorům – konkrétně jde o monitoring zaplněnosti kontejnerů Sensoneo. K tomu dodává Michal Nešpor, Lead Investment Manager v Crowdberry:
„Abychom byli dlouhodobě schopni pomáhat nadějným českým a slovenským firmám, musíme v maximální možné míře napomáhat zhodnocení investic našich registrovaných investorů. Z tohoto důvodu jim představujeme jen opravdu kvalitní, inovativní společnosti s předpoklady pro dlouhodobý růst, což je asi desetina začínajících firem, které o financování žádají.“
A dále doplňuje
„Pozorujeme rychle rostoucí zájem investorů i firem s velkým potenciálem na Slovensku i v České republice. Nesoustředíme se totiž na konkrétní segment, ale na co nejpestřejší portfolio příležitostí, aby si každý investor našel oblast, která je mu nejbližší a díky tomu umí nejlépe přispět k budoucímu úspěchu své investice. Nyní hledáme talentované posily do týmu, jehož cílem je našim investorům a firmám poskytovat prvotřídní servis“.
Foto: Ecocapsule