Kolik reálně Apple přispívá do organizace (RED) prodejem svých červených iPhonů?
, /

Kolik reálně Apple přispívá do organizace (RED) prodejem svých červených iPhonů?

Kolik reálně Apple přispívá do organizace (RED) prodejem svých červených iPhonů?

Je to již skoro 11 let od zahájení spolupráce mezi Applem a organizací (RED), která bojuje proti šíření nemoci AIDS. Spolupráce probíhá ve formě propagace kampaně za pomocí speciálních verzí produktů v červeném provedení a také za pomoci nejrůznějších akcí v App Store, ze kterých plynou veškeré výdělky právě do (RED).

Mezi posledními propagovanými produkty se objevila designově velmi pěkná, červená verze iPhonu 7 a 7 Plus, kterou je možné objednávat již od konce března. Ta je k dispozici pouze v provedení 128 a 256 GB a část ze zisků z prodeje jde právě na podporu organizace, pro kterou se podařilo směrem od Applu vybrat již přes 130 milionů dolarů.

Opera vydala inovativní webový prohlížeč, který nabízí přímé propojení s messengery

I když mezi nejpoužívanějšími webovými prohlížeči vedle Google Chrome, Firefoxu nebo Safari hraje Opera poslední...

Přes 60 milionů se vybralo za pouhé 3 poslední roky. V posledních letech se ale stále častěji mluví o tom, jaká je vlastně celková výše příspěvku, která do organizace plyne z každého prodaného produktu. Pokud vezmeme v úvahu možné prodeje všech zařízení a doplňků Applu označených jako (RED), je 130 milionů, respektive necelých 12 milionů ročně vcelku málo.

Skoro to vypadá, že z celé spolupráce, i když se na to nikdo moc tímto způsobem nechce dívat, spíše profituje právě Apple, než samotná organizace (vezmeme-li v potaz objem prodejů). Zákazníci, kteří ocení spolupráci a část příjmů na dobročinné účely si podobné designové kousky rádi koupí a podle všeho si z nich cupertinská firma reálně nechá stále přes 95 procent.

Oficiálně se příspěvky Applu dle zařízení nikde neuvádí

Zahájení spolupráce Applu a (RED) propuklo vypuštěním červené verze iPodu Nano, který se tehdy prodával za 199 dolarů, ze kterých Apple do organizace přispěl částkou 10 dolarů, tedy zhruba 5 procenty. Při podobné matematice aplikované na průměrnou cenu obou verzí iPhonu a jejich kapacit ($859) to vypadá, že Apple z každého prodaného iPhonu v červené variantě organizaci přispěje mezi $25.77 a $42.95 dolary. To už je samozřejmě mnohem zajímavější, než v případě iPodu nebo krytů.

Po ukončení první poloviny roku bychom se pak mohli dozvědět i podrobnější čísla o prodaných kusech červených iPhonů, ze kterých půjde toto číslo ještě více upřesnit. Mnohé zdroje zároveň mluví o tom, že by bylo jako gesto lepší, kdyby Apple upustil od modelu prodej = podpora, a rovnou organizaci každý rok věnoval fixní, předem dohodnutou částku.

Foto: Apple