Služba na rychlé odhlašování z newsletterů Unroll.me prodává data o svých uživatelích
, /

Služba na rychlé odhlašování z newsletterů Unroll.me prodává data o svých uživatelích

Služba na rychlé odhlašování z newsletterů Unroll.me prodává data o svých uživatelích

Zdánlivě nevinná aplikace Unroll.me, která slouží už několik let k rychlému odhlášení z emailových newsletterů, má na svědomí skandál, který nabývá na své velikosti. Jejím používám totiž uživatelé umožňují bezproblémový náhled do celé své emailové schránky, čehož provozovatelé dokázali obchodně využít. A ačkoliv to udělali zcela v souladu se svými podmínkami užití, uživatelé se nyní bouří.

Situace je taková, že Unroll.me dokáže detekovat nejenom emaily newsletterů, ale i další poštu, jako například faktury z eshopů či emailová potvrzení. Už to je dle mnohých závadné jednání, nicméně ješte větší etické faux pas, je že vlastník aplikace, společnost Slice Intelligence, data získáná z těchto mailů přeprodávala třetím stranám. Roli třetí strany zde přitom zastává mimo jiné i Uber.

Pražský startup LidskaSila.cz spouští novinku, která nabídne úklid a další služby firmám

Po posledních loňských informacích, že pražský startup LidskaSila.cz zavádí noční úklidy a vstupuje do něj...

Pro společnost pod vedením CEO Travise Kalanicka to rozhodně neznamená plusové body, ještě více jí však škodí zjištění deníku The New York Times, podle kterého Slice Intelligence prodávalo Uberu data z účtenek konkurečního Lyftu. Slice potvrdil, že sbírá data o těchto svou společnostech, neřekl však komu a zda je vůbec někomu prodává.

Snaha o nápravu ze strany startupu

Ze Slice přišla v reakci rychlá omluva, ve které jeho CEO Jojo Hedaya říká, že ačkoliv všechno je otevřeně uvedené v podmínkách použítí, chce být do budoucna ohledně tohoto tématu otevřenější jak na webu, mobilní aplikaci tak ve FAQ sekci. Přiznal ale, že ani on, stejně jako většina uživatelů, podmínky použití neprověřuje:

„Jistěže máme Smluvní podmínky a jednoduše psané Zásady ochrany osobních údajů, se kterými naši uživatelé souhlasí a potvrzují, že jim rozumí, ještě předtím, než se vůbec zaregistrují, ale realita je, že většina z nás včetně mě si nevynaloží čas na jejich důkladné prostudování.“