Česká Škoda oficiálně představila svůj první elektromobil s názvem Vision E

Jiří SvobodaJiří Svoboda

VE_001
0Zobrazit komentáře

Tuzemská automobilka Škoda se až doposud příliš neangažovala na rostoucím trhu elektromobilů a proto si na svém premiérovém konceptu, kterým do tohoto odvětví konečně vstupuje, dala nebývale záležet. Jmenuje se Vision E a oficiálně byl představen na začínajícím autosalonu v čínské Šanghaji.

Vision E stojí na koncernové platformě MEB (v překladu Modular Electric Drive Kit), kterou vyvinul Volkswagen speciálně pro elektrické vozy. Pohon všech čtyř kol budou zajišťovat dva elektomotory o celkovém výkonu 300 koní. Model by měl disponovat dojezdem 500 kilometrů a jeho baterie by měla být z 80 % nabita během třiceti minut. Maximální rychlost bude činit 180 km/h, přičemž se nezapomíná ani na luxus a pohodlí uvnitř.

Přečtěte si takéUber dostal zákaz k provozování veškerých služeb na území BrnaUber dostal zákaz k provozování veškerých služeb na území Brna

Zcela se upustilo od analogových ukazatelů. Uprostřed palubní desky se nachází centrální displej, přičemž spolujezdci na zadních sedadlech mají své vlastní. Zajímavostí je možnost natočení každého sedadla o 20 stupňů ven a tím usnadnění vystupování. Zkrátka celý interiér září futurismem, za zmínku však stojí i několik prvků z exteriéru, jako jsou proti sobě otevírané dveře či světlomety z křišťálu. Mnohým automobilovým fandům také neuniklo, že se Vision E nápadně podobá Tesla Modelu X.

Autonomie nechybí

Na to, kam se ubírá celý automobilový průmysl nezapomíná ani Škoda. Vision E tak bude mít systémy pro Level 3 autonomních technologií. Vozidlo na této úrovni by mělo být schopné se samo držet v jízdním pruhu, předjíždět, parkovat a celkově se pohybovat zcela samostatně po většinu času jízdy. I zde se počítá, stejně jako u konkurence, s použitím laserových senzorů a kamer.

VisionE_INTERIOR

Škoda však chce předvést ještě více a tak nasadí ovládání pomocí hlasu, gesty či pohybem očí (systémem Eye Tracking). Počítá se i se zapojením systémů, které by mohly výrazně pomoci řidiči jako takovému. Heart Rate Monitor, tedy systém na sledování srdečního tepu, tak bude umět v případě potíží převzít řízení a dopravit řidiče do nejbližší nemocnice. Podobně to už dnes ostatně umí Tesla, která si minulý rok tuto funkci ozkoušela v praxi.

VE_002

Vše zapadá do vize Škody

Byť se zatím skutečně nejedná o nic víc než koncept dělaný primárně pro autosalony, který by se nakonec vůbec nemusel dostat do výroby, zapadá svými parametry do vize Škody na několik nadcházejících let. Je totiž pomyslným začátkem začátek éry elektrifikace v rámci Škody, která by v roce 2019 měla vyústit prodejem plug-in hybridu modelu Superb. V roce 2025 pak Škoda plánuje mít v nabídce pět plně elektrických modelů.

VE_007
VE_003

Foto: Škoda

Diskuze (0)

Novinka

Anonym