Vítěz této kosmické tréninkové hry může letět zdarma do vesmíru
, /

Vítěz této kosmické tréninkové hry může letět zdarma do vesmíru

Vítěz této kosmické tréninkové hry může letět zdarma do vesmíru

Opustit Zemi a vydat se do vesmíru je bezpochyby snem mnohých lidí po celém světě. Někdo k tomu míří od útlého věku a dělá vše pro to, aby se stal astronautem. Někdo tu možnost nemá a doufá v zázrak, který ho na oběžnou dráhu jednou dostane.

A právě o uskutečnění tohoto snu bojuje finský startup Cohu Experience, který se konzistentně snaží zpřístupňovat vesmír běžným občanům, se svou novou aplikací pod názvem Space Nation Astronaut Program (SNAP) pod hlavičkou projektu Space Nation.

Queens: původně ostravský obchod s teniskami chystá milionové investice a rozšíření za hranice

Textilní průmysl vždy byl a je jedním z nejrozšířenější podnikatelských odvětví vůbec, což přináší jednak...

Aplikace, kterou podpořili například bývalí pracovníci NASA (Michael Suffredini) nebo herního vývojářského studia Rovio (Peter Vesterbacka), stojí na principu testování různých fyzických, psychologických a týmových aspektů, jež jsou pro astronauty klíčové.

Vše je zatím ve fázi crowdfundingu, ovšem aktuální tempo, které lze vyjádřit například vybráním jednoho milionu eur za 43 minut, nasvědčuje tomu, že potřebný finanční obnos se skutečně nasbírá a na podzim bude aplikace přístupná široká veřejnosti.

Na Around, finském crowdfundingovém portálu, je totiž vybráno již téměř 2,9 milionů eur (cca 78,3 milionů korun) a pokud se podaří nasbírat maximum ve výši 5 milionů, získá Cohu Experience na vývoj své aplikace další 3 miliony od finského fondu inovací. Nemluvě o tom, že tomuto projektu již před spuštěním kampaně přistálo 1,7 milionů eur od domácích a zahraničních investorů.

Pro zajímavost: SNAP podporuje i úspěšný finský hokejový veterán Saku Koivu.

Odměny pro sto nejlepších

Pro stovku nejúspěšnějších hráčů v žebříčku bude připraveno hned několik odměn a zajímavých příležitostí. Každému z nich totiž bude začátkem příštího roku umožněna dvoutýdenní návštěva astronautského výcvikového táboru s asistencí skutečných astronautů.

Z této stovky bude následně vyselektováno 12 vhodných kandidátů pro účast v prozatím detailněji nepopsané interaktivní herní sérii, do které se budou moci připojit i ostatní hráči, jež se v žebříčku neumístili. A vítězi i tohoto posledního kroku bude nabídnuto něco, o čem sní miliony lidí – cesta do vesmíru.

Tuto netradiční iniciativu komentoval i Kalle Vähä-Jaakkola, CEO a spoluzakladatel Cohu Experience:

„Vždy jsme mířili vysoko. Jakmile vítěz poletí do vesmíru, můžeme říct, že jsme pravděpodobně jediná finská firma, která může nazývat naší galaxii domácím trhem.“

Foto: Space Nation Media