Přepravní služba Zaslat.cz roste měsíčně o 15% a chystá výdejní místa i možnosti pro menší firmy
, /

Přepravní služba Zaslat.cz roste měsíčně o 15% a chystá výdejní místa i možnosti pro menší firmy

Přepravní služba Zaslat.cz roste měsíčně o 15% a chystá výdejní místa i možnosti pro menší firmy

Přeprava zásilek v České republice je poměrně problematickou záležitostí. Zatímco Česká pošta dle některých názorů výrazně zaspala dobu, vyrojily se sice v českém prostředí přepravní firmy, avšak jejich služby se často ukazují jako neúměrně drahé. Pomoci s výběrem nejvhodnější možnosti pomáhá od roku 2014 služba Zaslat.cz.

V principu je Zaslat.cz prostředníkem mezi tradičními přepravci a samotným klientem. Stejně jako podobné projekty typu Balíkonoš.cz nebo startupu Delibarry, který se vyznačuje rychlou dopravou po světě do 96 hodin, eliminuje Zaslat.cz minimální objemy nebo nutnost mít smlouvu s dopravcem a zároveň může být i finančně výhodnější.

Zakladatelé českého fashion startupu SYN v pohybu: lidé už nechtějí podporovat nadnárodní značky

I v silné konkurenci nadnárodních textilních řetězců vzniká nemalé množství lokálních značek, které si díky...

Kromě klasických zásilek do 50kg je ale Zaslat.cz schopno zajistit i přepravu zásilek s hmotností až do tří tun. Právě těch je přepravováno stále více, jen za prosinec 2016 konkrétně 250. Za celý minulý rok bylo přes Zaslat.cz dle oficiálních čísel přepraveno 74 000 balíků.

„Zaslat.cz není příkladem sdílené ekonomiky, ale naopak spolupracuje s profesionálními přepravními společnostmi a zároveň poskytuje vlastní zákaznickou podporu.  Každý zde může svůj balík připojistit a samozřejmě má při jeho poškození vždy právo na reklamaci,“ říká Miroslav Michalko, ředitel Zaslat.cz.

Úspěšný rok 2016 se však neodráží jen v počtu poslaných balíků, ale i v celkovém růstu firmy, který byl průměrně 15% každý měsíc, přičemž měsíční obrat služby se ke konci roku pohyboval okolo 1,8 milionu korun. Zajímavé také je, že 34% všech zásilek putovalo do zahraničí, v roce předcházejícím to bylo dokonce 45%.

S tímto mírným poklesem, respektive s tím, jak stále více zásilek zůstává v tuzemsku, se pojí i klesající trend marže, která je průměrně 45 korun za zásilku. Firma uvádí, že celkově jejích služeb využívá 3000 unikátních zákazníků, alespoň jednou však balík přes Zaslat.cz poslalo již 25 000 lidí. 

Na začátku února byla také spuštěna aplikace, díky čemuž lze vytvoření zásilky, platbu přes bránu GoPay i sledování zásilky provádět z mobilů s operačními systémy Android nebo iOS . V budoucnu chtějí tvůrci přidat i funkci na sledování jakýchkoliv zásilek, včetně těch, které nemají se Zaslat.cz nic společného.

Novinky v následujících měsících

Kromě mobilní aplikace byl i otevřen přístup do API, tak aby se urychlila integrace do eshopů. Byl také zaveden export do celého světa, nicméně ještě větší novinky by měly přijít na řadu v tomto roce. Zaprvé by mělo dojít k větší orientaci na na malé a střední firmy. Přepravci samotní se totiž soustředí zejména na eshopy se stovkami balíků denně a tak nedokáží být pro menší subjekty lukrativní.

Co se konkrétních vylepšení týče, v přípravách je síť výdejních míst, čímž Zaslat.cz chce získat největší výhodu klasické pošty – totiž možnosti si zásilku vyzvednout na určité pobočce. Pojí se s tím i možnost vybrat přepravce podle nejbližšího výdejního místa. Servis by měl být brzy dostupný i z druhé strany, čili bude možné donést svou zásilku na sběrné místo, odkud bude odeslána.

V procesu testování je i automatická komunikaci se zákazníky:

„Pilotně testujeme nasazení AI do prvotní komunikace se zákazníky. Zatím jsou výsledky nejisté, věříme ale, že je to správný směr. Lidská podpora na help desku by se měla soustředit na složitější agendu, třeba vyřizování cla u zásilek mimo EU. Dotazy na stav zásilky je možné řešit právě pomocí počítačového robota. Na tomto vývoji intenzivně pracujeme,“ vysvětluje Michalko.

Foto: Zaslat.cz