Ford investuje až 25 miliard do samořídící technologie, kterou navrhli lidé z Googlu a Uberu
, /

Ford investuje až 25 miliard do samořídící technologie, kterou navrhli lidé z Googlu a Uberu

Ford investuje až 25 miliard do samořídící technologie, kterou navrhli lidé z Googlu a Uberu

O autonomních vozidlech se dnes mluví jako o budoucnosti přepravy a mnoho firem v čele s významnými světovými automobilkami tomu své plány začíná přizpůsobovat. Zajímavý krok nyní podnikl i Ford, který by měl svoji iniciativu ohledně samořídících aut ještě více vygradovat.

Ford totiž oznámil, že vstupuje do startupu zabývajícího se robotikou a umělou inteligencí s názvem Argo AI, do kterého chce v průběhu 5 let investovat až miliardu dolarů (v přepočtu cca 25 miliard korun). Startup, jenž založili experti na autonomní systémy z Googlu (Bryan Salesky) a Uberu (Peter Rander), má pak pro Ford na poli samořídících aut zajistit vrcholové postavení.

Do Uberu přichází expert na letectví z NASA, který bude pracovat na vývoji létajících aut

V říjnu minulého roku publikoval přepravní startup Uber dokument, který popisuje vizi dopravy v podobě létajících...

Pittsburgské Argo AI má totiž na základě smlouvy pro Ford vyvíjet autonomní systémy a tím tak urychlit plány o představení funkčního samořídícího modelu do roku 2021. Podle Marka Fieldse, CEO Fordu, by se tyto systémy mohly i licencovat pro ostatní automobilky.

Očekává se, že Ford využije svůj majoritní podíl v Argo AI i jako s prostředek k rekrutování nejrůznějších specialistů na vývoj samořídících systémů od konkurenčních hráčů.

Ford se chystá k útoku na konkurenci

Sféru autonomních technologií, které zatím dominují firmy jako Tesla či Uber, začíná brát tradiční americká automobilka skutečně vážně.

Mimo očekávanou investici do Argo AI (kde se Ford mimo jiné stává majoritním vlastníkem) to dokazuje i financování senzorů LIDAR pro samořídítelné vozy od výrobců Velodyne. Na tomto investování se podílel spolu s čínským vyhledávačem Baidu částkou 150 milionů dolarů s cílem srazit výrobní náklady. O podobnou věc se snaží i Google s firmou Waymo, kterou vlastní.

Autonomní model Fusion Hybrid na detroitském autosalonu NAIAS 2017:

Foto: Ford Media Center