Telekomunikační gigant Sprint kupuje třetinu streamovací služby Tidal amerického rappera Jay Z

Telekomunikační gigant Sprint kupuje třetinu streamovací služby Tidal amerického rappera Jay Z

, /
Telekomunikační gigant Sprint kupuje třetinu streamovací služby Tidal amerického rappera Jay Z

Na poli hudebních streamovacích služeb proti sobě stojí především dva silní hráči – Spotify a Apple Music, kteří mají desítky milionů platících uživatelů. Mnohdy se však zapomíná i na Tidal, hudební platformu od amerického rappera Jay Z, která se snaží těmto gigantům konkurovat. I když má své fanoušky, uživatelskou základnou se Spotify a Apple Music nemůže rovnat. Alespoň prozatím.

Sprint, americká telekomunikační společnost, která čítá okolo 59 milionů klientů, nyní ohlásila zajímavou novinku v podobě koupě 33procentního podílu v Tidalu za částku pohybující se okolo 200 milionů dolarů. V tiskové zprávě také stojí, že klienti tohoto operátora dostanou neomezený přístup k veškerému hudebnímu obsahu.

Spotify chce zaměstnat Baracka Obamu

Spotify, gigant na poli hudebních streamingových služeb, neustále hledá členy do čím dál více se rozrůstajícího...

Dá se předpokládat, že tímto krokem chce zaútočit na své hlavní konkurenty, konkrétně již zmíněné Spotify a Apple Music. Boj to však bude náročný: švédské Spotify se pyšní přibližně 40 miliony platících uživatelů a jablečná platforma o polovinu méně. A Tidal je „zaseknutý“ na zhruba 1,1 milionech.

Tidal těží z exkluzivního obsahu

Streamovací služba Tidal pod taktovkou amerického rappera Jay-Zeho má velkou sílu především v oblasti hudební exkluzivity, respektive nabízení takového obsahu, který jinde není (alespoň oficiálně a v daný moment) dostupný. Svůj exkluzivní debut tam například měla zpěvačka Beyonce s albem „Lemonade“ nebo Kanye West s deskou „The Life of Pablo“. Své výhradní místo tam mají i umělci jako Chris Martin nebo Jack White.

A pojem „exkluzivita“ by se měl projevit i po této částečné akvizici. Lze očekávat, že klientela Sprintu (při určitých podmínkách) bude mít možnost neomezeně poslouchat, popřípadě sledovat, hudební obsah včetně toho exkluzivního, aniž by si musela tvořit účet a následně za něj platit měsíční předplatné, které stojí deset dolarů. Na povrch se však zatím nedostaly informace, jež by toto tvrzení potvrzovaly.

K celé situaci se vyjádřil i Jay-Z, majitel Tidalu:

„Sprint sdílí naši vizi týkající se revoluční změny kreativního průmyslu, která by dovolovala umělcům se přímo spojit s jejich fanoušky a naplnit jejich potenciál.“

Na jeho slova navázal i Marcelo Claure, CEO společnosti Sprint a nový člen představenstva Tidalu:

„Tato vášeň, kterou tito umělci a zároveň majitelé mají ke svým fanouškům, umožní Sprintu nabízet novým a stávajícím klientům neomezený přístup k veškerému obsahu, a to včetně takových zážitků, které jim jiná služba nemůže poskytnout.“

O Tidal měl zájem i Apple

O skutečnosti, že Tidal je poměrně „horké“ zboží, pojednávaly i informace z minulého roku od listu The Wall Street Journal. Podle něj chtěl službu koupit i Apple, což se nakonec nenaplnilo. Ostatně měl k této záležitosti své slovo i rapper Kanye West, spoluvlastník Tidalu, který na Twitteru poměrně kontroverzně (jak je u něj zvykem) poukazoval na to, ať Apple Jay-Zeho hudební platformu koupí.

Foto: Tidal