Na Demo Day pražského akcelerátoru StartupYard přijede i legendární šéfredaktor TechCrunche: Mike Butcher

Mike Butcher – Istanbul, Turkey Wednesday 6th November 2013: The Webit Congress 2013. Photo: Dan Taylor/Heisenberg Media

Sedmé kolo pražského akcelerátoru StartupYard se blíží ke konci a tak, stejně jako po každém završení tříměsíčního programu, se chystá i další Demo Day, na kterém i tentokrát má sedm vybraných startupů šanci zaujmout investory, novináře či potencionální partnery.

Setkání sestavené z prezentací oněch sedmi vyvolených se uskuteční 22. února v 18 hodin v pražském kině Světozor a je jako vždy přístupné i veřejnosti. Vstupenky jsou dostupné v sítí Eventbrite.

“České startupové scéně se daří dobře – jsme svědky rostoucího zájmu investorů a startupů. Česká republika je zdrojem zajímavých startupů s vysokým potenciálem. V kontextu s tímto trendem jsme rádi, že můžeme ohlásit další Demo Day,“ uvedl ředitel akcelerátoru StartupYard, Cedric Maloux.

slack

Přečtěte si takéPopulární komunikační startup Slack příští týden spustí verzi pro velké firmy a korporace

Akci navíc posvětí svou přítomností významný zahraniční host.  Ten, kdo bude mít na Demo Day svůj vlastní keynote, nebude nikdo jiný než šéfredaktor magazínu TechCrunch, uznávaný novinář a držitel Řádu britského impéria, Mike Butcher.

startupyard_1

Do sedmého kola se přihlásilo 123  startupů z 31 zemí, z nichž vybráno bylo sedm statečných, kteří dostali možnost s pomocí StartupYardu po dobu tří měsíců využívat mentoringu, navazovat nové kontakty, celkově rozvíjet svůj byznys a nyní ho i představit veřejnosti.

Sedmička prezentujících:

Cryptelo původem z Prahy nabízí zabezpečené datové přenosy, verzování a bezpečná cloudová úložiště bez přístupu třetích stran. Jeho služby mohou využít kupříkladu firmy nakládající s citlivými daty.

Beeem je maďarská platforma, která prostřednictvím beacon technologií a webové aplikace dovolí spojit internetovou reklamu s fyzickým objektem, například v restauraci. Uplatnění najde v e-commerce a efektivním zacílení zákazníků.

Beeem engage anyone around

Decissio je platforma od kosovských tvůrců, která chce s umělou inteligencí pomoci investorům v jejich rozhodování o investicích. Používá k tomu i technologii zvanou blockchain a využijí ji především investiční firmy.

Slovensko-litevská spolupráce dala za vznik aplikaci Feedpresso, která vybírá a zobrazuje personalizované zprávy na jednom místě. Slibuje také, že čtenáře vyhne efektu sociální bubliny a dokáže se adaptovat na jakýkoliv jazyk.

Feedpresso Personalised news in your local language

Maďarská služba Chatler chce pomoci manažerům sociálních sítí. Již nyní tak nabízí poloautomatickou komunikaci se zákazníky na sociálních sítích, s tím, že si klade důraz na to, aby konverzace stále vypadala lidsky.

Se zajímavým konceptem přišla i služba Ouibring, která umožní získat zahraniční nedostupné zboží. Při dodávce hrají roli kurýra turisté z dané země, kteří navštíví vaše město a zboží tak přivezou. Oubring tedy funguje na principu sdílené ekonomiky, s tím, že společnost samotná si nechává určité procento z ceny každé objednávky.

You shop… Ouibring Ouibring

V neposlední řadě se představí i český startup Rossum, jehož nástroj využijí především velké firmy pro analytiku komplexních dokumentů. S použitím hluboké neuronové sítě se tak systém časem učí, kam jaký dokument v systému patří a může tak eventuálně automatizovat celé účetnictví.

StartupYard od svého vzniku v roce 2011 akceleroval v sedmi kolech celkem  51 startupů a 18 z nich pomohl celkem k šesti milionům eur v dalších investicích. Za projektem finančně stojí  Credo Ventures a Rockaway Capital, společně se skupinou angel investorů: Michalem Illichem, Josefem Matějkou, Michalem Kratochvílem a Philipem Staehelinem.

foto: Mike Butcher

Redaktor CzechCrunch, student politologie a mediálních studií na FSS MU. Píše texty o vesmíru, sociálních sítích a technologiích.

CzechCrunch Express

Nenechte si utéct zásadní zprávy!

Přihlašte se k pravidelnému odběru novinek ze světa technologií a startupů.