ČVUT a Univerzita Karlova pomohly s vývojem softwaru, který umí porazit profesionální hráče pokeru
, /

ČVUT a Univerzita Karlova pomohly s vývojem softwaru, který umí porazit profesionální hráče pokeru

ČVUT a Univerzita Karlova pomohly s vývojem softwaru, který umí porazit profesionální hráče pokeru

Poker, jedna z nejvýraznějších her, která si za posledních přibližně 10 let vydobila své jméno mezi profesionálními sporty, si díky přístupnosti běžné veřejnosti online i na živých turnajích získala na výrazné popularitě. Už nejde jen o zábavu, která probíhala v uzavřených kruzích, ale o sport a činnost, která dokáže vydělat neuvěřitelné peníze a která poutá stále více rekreačních hráčů.

Aby toho nebylo málo, popularizaci pomáhají i technologické společnosti, které vyvíjejí online platformy pro hru pokeru za virtuální peníze nebo třeba podpůrné softwary pro výuku hry a její analýzu. Jedním z nich je i systém umělé inteligence zvaný DeepStack, na kterém pracovala Carnegie Mellon University, ve spolupráci s českým ČVUT a Univerzitou Karlovou.

Izraelský startup chce již za 3 roky uvést na trh dron schopný unést půl tuny nákladu

Zdá se, že den za dnem se technologický svět začíná přibližovat tomu, co by se ještě před pár dekádami...

Systém, který je detailně popsán v technické dokumentaci, se chlubí tím, že dokáže v dlouhodobém měřítku porazit většinu profesionálních poker hráčů ve hře Limit Texas Hold’em, konkrétně v takzvaném heads-upu, kdy proti sobě stojí hráči jeden na jednoho. Podle posledního prohlášení se navíc podařilo technologii aktualizovat tak, aby zvládla i No Limit Texas Hold’em, který nabízí vzhledem k variabilitě sázek mnohem větší množství faktorů, které mohou hru ovlivnit.

Statistika úspěšnosti vychází z celkem 44 852 odehraných her proti 33 profesionálním hráčům, ve kterých DeepStack dokázal vyhrát 492 mbb/g (průměrná výherní úspěšnost založená na počtu her, měřená v tisícinách big blindů = velkých povinných sázek při rozdávání karet). Pro srovnání, průměrný výsledek profesionálních hráčů je někde kolem 50 mbb/g, tam už se dá totiž hra považovat z dlouhodobého hlediska za velmi profitabilní.

Další reálné testy

Celý systém by měl být nyní schválen a ověřen na vzorku čtyř nejlepších poker hráčů světa, kteří se proti němu utkají již tento týden v turnaji o 200 tisíc dolarů. Bohužel prozatím podle všeho není možné využít DeepStack pro hru více než dvou hráčů – bot na to jednoduše není technologicky připraven. Z určitého pohledu by bylo ovšem zajímavé, pokud by dokázal mimo pravděpodobnosti a dalších matematických operací pracovat DeepStack i s analýzou obličeje a pohybu hráčů.

Foto: WPT / Flickr