Alza.cz za minulý rok v tržbách vyrostla o 22 % na více než 17 miliard korun

alza-cz_vydej-2

Největší tuzemský e-shop Alza.cz dále potvrzuje svou dominanci na trhu. Z nejnovějších odhadů společnosti vychází, že i v roce 2016 výrazně rostly její tržby, konkrétně o 22 % na 17,4 miliard korun bez DPH. Ještě v roce 2013 přitom toto číslo bylo téměř dvakrát menší. Celou miliardu z tohoto obnosu se Alze podařilo utržit v období od 8. do 15. prosince, tedy za pouhý týden při největším předvánočním shonu.

Během jediného dne z tohoto období překonaly tržby dokonce 200 milionů korun. Další zajímavá čísla například říkají, že se za minulý rok zvýšil o 70 % počet návštěv e-shopu z mobilních zařízení, předpoklady z prosince hovořily i o 40% nárůstu objednávek přes mobilní zařízení. Těch bylo za rok 2016 celkově zpracováno o milion více, než tomu bylo v roce předchozím.

alza_streetshop_1

Přečtěte si takéAlza.cz představila pojízdné prodejny

Vedení přisuzuje stálý růst firmy faktu, že se do online prostoru přesouvají i tradiční retailové kategorie. V minulém roce mimo jiné Alza spustila i doručování o víkendech a otevřela první kamennou prodejnu mimo Česko a Slovensko, konkrétně v maďarské Budapešti. Krom toho také poslala do měst Vysočiny první pojízdný obchod Alza StreetShop a během letošního roku se chce více angažovat v samotné výrobě elektroniky, konkrétně se chce stát největším výrobcem počítačů v Česku.

alza-tržby-32-760×475

Projekce prozatím nezauditovaného obratu za rok 2016

Redaktor CzechCrunch, student politologie a mediálních studií na FSS MU. Píše texty o vesmíru, sociálních sítích a technologiích.