Jan Barta a spol. prodává za přibližně 1 miliardu korun většinový podíl v holdingu NetBrokers
, /

Jan Barta a spol. prodává za přibližně 1 miliardu korun většinový podíl v holdingu NetBrokers

Jan Barta a spol. prodává za přibližně 1 miliardu korun většinový podíl v holdingu NetBrokers

Rok 2016 byl pro skupinu NetBrokers Holding, do které spadá i srovnávací portál ePojisteni.cz, jedním z nejúspěšnějších za celou historii. Již v únoru holding investoval do Favi.cz, startupu s bytovými doplňky, a během července začal se sponzoringem nejvyšší fotbalové ligy, do které ePojisteni.cz napumpovalo na 60 milionů korun. V září pak vznikla nová investiční skupina Pale Fire Capital, kterou vedou původní spoluzakladatelé NetBrokers – Jan Barta, Dušan Šenkypl a David Holý.

Tam převedli z holdingu podíly v projektech jako Extra Online Media, Semantic Visions, vietnamské bageterie Bahn Mi Ba nebo právě zmíněné Favi.cz. Kromě toho zainvestovali i do nových projektů s názvem JenPrace.cz a Publishers.cz. A právě nové investiční příležitosti pravděpodobně přivedli trojici k zásadnímu rozhodnutí prodat většinový podíl v NetBrokers Holding.

Nová show Jeremyho Clarksona a dalších z Top Gearu stála Amazon bezmála 250 milionů

Dalo by se říct, že se najde jen minimum automobilových fanoušků, kteří v minulém roce z nějaké strany neslyšelo...

Podle serveru Ihned.cz koupila většinový podíl německá skupina Bauer Media, a to za částku blížící se jedné miliardě korun. Dušan Šenkypl a Jan Barta, tedy dva hlavní spoluzakladatelé, kteří drželi nejvyšší podíl, získali nyní pouze minoritu. Sám Barta by si měl podle odhadu přijít na přibližně 30 % z celé částky. Z pohledu Bauer Media naopak obchod holdingu, který za minulý rok utržil přes 440 milionů, dává smysl a rozšíří jejich akvitity více než 300 firem.

K celé transakci dodává Dušan Šenkypl, ředitel a spoluzakladatel NetBrokers Holdingu:

„My jako zakladatelé společnosti vnímáme obrovskou příležitost, ale i závazek stát se v dalších letech hybnou silou transformace zažitého způsobu správy pojištění a rodinných financí do moderní on-line formy, která je pro klienty výrazně efektivnější a přínosnější. Posílené finanční zázemí nám navíc umožní rychleji vstoupit do dalších segmentů finančního a pojišťovacího trhu, které na transformaci způsobu prodeje ještě čekají.“