Alza utržila v předvánočním shonu miliardu korun za týden

alza-cz_vydej-2

Předvánoční čas je již tradičně pro obchodníky nejvýnosnějším obdobím z celého roku, což dokazuje i největší tuzemský eshop Alza.cz. Poprvé v historii uveřejnil kromě celoročních výsledků i týdenní tržby, k čemuž má ostatně dobrý důvod –  sedmidenní obrat totiž překonal milník jedné miliardy korun.

Konkrétně se jedná o období od 8. do 15. prosince, kdy se také průměrné denní tržby pohybovaly mezi 300 – 500 %  průměru. V úterý Alza mimo jiné oznámila, že hodnota jejich naskladněného zboží dosáhla rekordních 3,5 miliard Kč. Při takovéto nákupní horečce eshop zvýšil i kapacitu dopravy, nicméně každý, kdo vyřídí objednávku s osobním vyzvednutím do 22. prosince, bude mít dárky pod stromečkem včas.

rekola-2

Přečtěte si takéZakladatel Mall.cz, Ondřej Fryc investoval desítky milionů Kč do českého bikesharingu Rekola

Před jedenácti lety potřebovala Alza na miliardu obratu celý rok. Ještě v roce 2014 činily roční tržby 11,5 miliardy Kč, minulý rok to bylo 14 miliard Kč (bez DPH). Vedení eshopu dnes operujícího v 26 zemích rychlý růst přisuzuje faktu, že se na internet přesouvají i tradiční retailové kategorie. Další zajímavé číslo říká, že Alza očekává za letošek 40% nárůst objednávek přes mobilní zařízení.

alza-cz_showroom_vanoce-2014_2

Foto: Alza.cz

Redaktor CzechCrunch, student politologie a mediálních studií na FSS MU. Píše texty o vesmíru, sociálních sítích a technologiích.

CzechCrunch Express

Nenechte si utéct zásadní zprávy!

Přihlašte se k pravidelnému odběru novinek ze světa technologií a startupů.