Adidas představil unikátní boty vyrobené z mořského odpadu
, /

Adidas představil unikátní boty vyrobené z mořského odpadu

Adidas představil unikátní boty vyrobené z mořského odpadu

Znečistění životního prostředí je jeden z největších problémů lidstva, který je potřeba co nejrychleji řešit. Uvědomují si to i v Adidas, jednom z největších světových hráčů na trhu s obuví. Zatímco v Nike prezentují jako svou největší vymoženost boty inspirované filmem Návrat do budoucnosti, jejich hlavní konkurent se vydal úplně jinou cestou.

Místo samozavazovacích bot se Adidas rozhodl udělat něco užitečného a tak ve spolupráci s organizací Parley for the oceans, skupinou snažící se upozornit na problém znečištění oceánů, vytvořil unikátní boty vyrobené z mořského odpadu posbíraného poblíž Malediv. Z tenkých plastových vláken je technologií 3D tisku vyrobeno 95% vrchní části boty, podrážka i tkaničky jsou vyrobeny taktéž z dobře recyklovatelného materiálu. Ve finále každá bota obsahuje materiál z jedenácti PET lahví.

Účelem nového výrobku obuvnického giganta je ukázat, jak by celý trh mohl přehodnotit svůj přístup k designování bot a pomoci tak zastavit znečišťování oceánů.

Zakladatelka startupu s krmivem pro psy Brunio: o milionové investici a chystané expanzi do zahraničí

Když jsme před více než rokem psali o startupu Brunio, který se zabývá prémiovým vařeným krmivem pro psy, měl...

Koncept byl poprvé představen v prosinci minulého roku, nyní je finální produkt hotový, ale zdá, že pro tuto chvíli se jedná spíše o zkušební a svým způsobem high-end záležitost. Do prodeje totiž půjde v půlce listopadu limitovaná edice 7000 párů, každý s cenovkou 220 dolarů.

Byť budou boty vyrobené z mořského odpadu nosit zatím pouhé tisíce lidí, Adidas se nechal slyšet, že příští rok plánuje vyrobit miliony kusů obuvi stejnou technologií.“Naší nejvyšší ambicí je úplně eliminovat nerecyklovatelný plast,“ řekl ředitel Adidasu Eric Liedtke. Cyrill Gutsch, zakladatel Parley for the Oceans dodal: „Nikdo nemůže zachránit oceán sám. Každý z nás může hrát svou roli v tomto procesu. Je na kreativních společností přetvořit vadné materiály, produkty a business modely. Zákazník zase může zvýšit zájem o změnu.“

Jak píše The Verge, krom sneakerů Adidas představil ve stejné řadě i fotbalové vybavení. V dresech vyrobených stejnými postupy budou celý listopad hrát Real Madrid a Bayern Mnichov.

Foto: Adidas