Carsharingový startup AJO.cz míří na Fundlift.cz, kde chce vybrat 3 miliony korun

Carsharing, neboli rychlý a krátkodobý pronájem aut, je oblíbenou alternativou především v USA a západní Evropě, nicméně příkladem úspěšné realizace tohoto konceptu i v Čechách je startup AJO.cz, který před několika dny odstartoval další kolo investic.

Žádá celkově 5 milionů korun, z čehož tři bude chtít vybrat od investorů na platformě Fundlift, s tím, že celkový nabízený podíl na základním kapitálu je 10.5 %.  V případě úspěšného začínancování dodá zbylé dva miliony Jihomoravské investiční centrum (JIC), jehož důvěru si AJO získalo, když v únoru prošlo jeho programem JIC Master. Z tohoto akcelerátoru v minulosti vzešlo i úspěšné Kiwi.com Olivera Dlouhého.

%c2%a8leafboard8

Přečtěte si takéVývojáři tohoto elektrického skateboardu získali na Kickstarteru 50 tisíc dolarů během pěti hodin

AJO.cz je jedinou službou svého druhu, která nabízí platbu, rezervaci automobilu i jeho navazující  vyzvednutí a odemčení na určeném místě za pouze za pomocí chytrého mobilu. Klíčky i doklady už čekají uvnitř a tak celý proces probíhá bez kontaktu se samotným provozovatelem služby.

„Carsharing je atraktivní pro mnohé obyvatele měst, kteří auto mít nechtějí ať kvůli nákladům na jeho pořízení a provoz, nebo kvůli starostem spojeným s parkováním či starosti o životní prostředí.,“ vysvětluje Andrea Lauren, šéfka Fundliftu

Obrovský potenciál

Vybrané peníze poslouží především na expanzi do dalších českých měst mimo domovské Brno a výrazné rozšíření dosavadní flotily jedenácti vozů. S tím je pochopitelně vázaný i zvýšený počet stálých klientů, který se v současnoti pohybuje okolo dvou set.

Potenciál tato služba rozhodně má. Podle německých měřítek, kde podobné služby fungují v Berlíně, Hamburku, Mnichově či Frankfurtu, se v Česku nachází trh o minimální velikosti 80 tisíc potencionálních zákazníků.

„Velikost českého trhu, měřeno budoucím obratem, vidíme ve stovkách miliónů korun při ziskovosti 25 až 35 procent. Carsharing má podporu brněnského i pražského magistrátu, které vidí přínos naší služby v uvolnění dopravního zatížení měst, a to především ohledně parkovacích míst, protože jedno sdílené auto nahradí zhruba deset aut v osobním vlastnictví,“ říká Jaromír Klimek, CEO AJO.cz

ajo2

Nejedná se však o první automobilový startup, který na Fundlift vstoupil. Právě včera zde úspěšně ukončila kampaň služba Carismo, zaměřující se na online prodej ojetých aut. Z cílové částky 2 miliony nakonec získala 3 miliony korun od 165 investorů.

Kampaň na AJO.cz najdete ZDE.

Redaktor CzechCrunch, student politologie a mediálních studií na FSS MU. Píše texty o vesmíru, sociálních sítích a technologiích.

CzechCrunch News

Nenechte si utéct zásadní zprávy!

Přihlašte se k pravidelnému odběru novinek ze světa technologií a startupů.