Brněnský vyhledávač letenek Kiwi.com navýšil tržby za poslední čtvrtletí o další stovky milionů
, /

Brněnský vyhledávač letenek Kiwi.com navýšil tržby za poslední čtvrtletí o další stovky milionů

Brněnský vyhledávač letenek Kiwi.com navýšil tržby za poslední čtvrtletí o další stovky milionů

Čtvrtletní výsledky jednoho z nejúspěšnějších českých startupů současnosti – Kiwi.com, potvrdily i nadálý růst. Tržby vyrostly o další desítky procent a tak je nyní ve fázi příprav i pobočka za hranicemi České republiky. Kiwi.com je jednoduchý vyhledávač letenek, který se zaměřuje především na spojování cest nespolupracujících aerolinek. Tím dokáže vytvořit nejlevnější alternativu pro leteckou přepravu.

Projekt odstartoval v roce 2013 v Brně, kde ho založil Oliver Dlouhý a v současnosti se mu nejlépe daří v USA a jiných anglicky mluvících zemích, díky čemuž startup vyrostl na 770 zaměstnanců a za poslední 3 měsíce překonal celé loňské tržby.

Zakladatelka startupu s krmivem pro psy Brunio: o milionové investici a chystané expanzi do zahraničí

Když jsme před více než rokem psali o startupu Brunio, který se zabývá prémiovým vařeným krmivem pro psy, měl...

Květnový rebranding, kdy se firma změnila ze Skypickeru na Kiwi.com, byl následován finančně úspěšným obdobím. Zatímco mezi dubnem a červenem utržilo Kiwi.com 1,9 miliard korun, ke konci září, tedy za celé třetí čtvrtletí 2016, tržby vyrostly o dalších 31 % na 2,5 miliardy korun. Kdybychom částku rozdělili na jednotlivé dny, Kiwi.com se podařilo poprvé pokořit hranici 1 milionu eur denně.

“Rebranding potvrdil, jaký je v letectví dlouhodobý trend. Zákazníci nejsou loajální ke značkám. Spíše se řídí cenou a letenky považují za komoditu. Díky optimalizaci našeho vyhledávače a vylepšení databáze letů se nám podařilo být levnější na dalších trasách, díky kterým jsme vyrostli o desítky procent,” uvedl zakladatel a CEO Kiwi.com Oliver Dlouhý.

Směr Asie

Rychlý růst vyžaduje i novou pracovní sílu – když jsou ovšem stovky či tisíce zaměstnanců na jednom místě, není to až tak účinné, jako jejich rozdělení do více poboček v různých částech světa. I proto se Kiwi rozhodlo otevřít zákaznické centrum na ostrově Fidži, které by mělo přijmout až 50 nových lidí do zákaznické podpory.

Tato neobvyklá lokace však má svůj praktický důvod:

„Fidži má pro nás strategický význam kvůli americkým a asijským trhům. Časové pásmo na Fidži je výhodné pro oba trhy. Zatímco u nás je noc, na Fidži, potažmo tamějších trzích, je den. Navíc jazyky nutné ke komunikaci s našimi především asijskými zákazníky jsou lépe dostupné přímo v Asii a Pacifiku,” vysvětlila výkonná ředitelka Kiwi.com Lucie Brešová.

Aby toho nebylo málo, v domovském Brně, jakožto technologickém centru Česka, už začínají docházet personální zdroje a proto se pravděpodobně Kiwi.com nepodaří zvýšit počet svých zaměstnanců na plánovaných tisíc do konce tohoto roku – znamenalo by to totiž za tři měsíce zvětšit celý pracovní kolektiv o pětinu. I přesto ale nepolevuje a do ulic dokonce povolalo dron s reklamním panelem, který má talenty přetáhnout přímo z Avastu nebo NetSuite, tedy firem taktéž sídlících v moravské metropoli.