YouTube tvoří novou sociální síť, která se chce srovnávat s Facebookem nebo Twitterem

YouTube tvoří novou sociální síť, která se chce srovnávat s Facebookem nebo Twitterem

, /
YouTube tvoří novou sociální síť, která se chce srovnávat s Facebookem nebo Twitterem

Světová jednička mezi videoservery, YouTube, plánuje rozšířit své portfolio služeb o novinku, která by mohla soupeřit s giganty jako Facebook nebo Twitter. Chystá totiž novou sociální síť s názvem Backstage, která má být úzce spjata s kanály na YouTube a mohla by mohla konkurovat již zaběhnutým sociálně-mediálním službám.

Každou minutu se YouTube rozroste o přibližně 500 hodin videí a denně vygeneruje přes miliardu zhlédnutí. Videa se stávají čím dál populárnější a vycítili to i hráči na poli sociálních sítí. Mezi ně se nepochybně řadí Facebook a Twitter. Právě společnost pod vedením Marka Zuckerberga se snaží dělat vše proto, aby uživatelům poskytla potřebné nástroje ke sdílení většího počtu videosouborů. Podobně na to jde i Twitter, jenž chce ze své platformy vytvořit místo pro živý streaming sportovních událostí.

Americký startup přišel na způsob, jak pomocí umělé inteligence psát poutavější e-maily

Emailová komunikace je stále tou takřka nejpopulárnější na světě. Vytvořit však obsahově kvalitní zprávu...

Na druhou stranu YouTube čítající přes miliardu aktivních uživatelů chce zacílit na nový segment, kde bude dostatečný prostor pro sdílení nejen videí, ale také nejrůznějších obrázků, textových příspěvků či odkazů. Jako reakce na rostoucí sociálně-mediální trendy má být nová platforma založena právě na tom, informoval server VentureBeat.

O zcela samostatnou sociální síť se s největší pravděpodobností nejedná. Koncept má hrát do karet především aktivním YouTuberům, kteří to se svými kanály myslí seriózně. Ti budou mít možnost svým odběratelům poskytovat i jiný druh obsahu ve formě psaných příspěvků či fotek. Odběratelům by se měly všechny publikované příspěvky, které zaregistrují pomocí notifikací, objevit v jejich feedu, tedy přímo integrované do stávající podoby serveru.

Dále by se mělo rozlišit sdílení videí. Majitel kanálu bude mít možnost vybrat si, zda chce svá videa publikovat výhradně pro YouTube a nebo Backstage, což by YouTuberům dovolilo lépe třídit jejich videoobsah. Očekává se i představení nové komunikační funkce s názvem „rich replies“, pro pokročilé komentáře ke sdílenému obsahu.

Integrace očekávané služby by měla být proběhnout na mobilech i desktopech ke konci letošního roku a YouTub tvrdí, že se nechce stavět do role přímého konkurenta jiných sítí. Lidé by i tak ale mohli YouTube chápat jako jistou alternativu, jež bude funkčně vybavena jako tradiční sociální giganti. Především se však bude jednat o místo, kde majitelé kanálů s větším počtem odběratelů budou komunikovat se svými příznivci přímo v rámci YouTube, tudíž by zmizela nutnost přechodu na jinou síť.