Socialbakers za posledních 5 let ve ztrátě přes půl miliardy korun. Důvodem je rychlý růst

Podle Jana Řežába, teprve 29 letého zakladatele startupu Socialbakers, který analyzuje všechny majoritní sociální sítě, není úspěšné firmy, která by radši vyměnila zisk za ústup progresivního růstu, který nutně musí znamenat i provozní ztrátu. Socialbakers se tak až do loňského roku zaměřovaly právě na investice do růstu a s tím souvisela i kumulovaná ztráta.

Během posledních 5 let se vyšplhala na celkových 543 milionů korun, kdy nejvýznamější propad firma zaznamenala v roce 2014 s celkovou ztrátou více než 241 milionů korun kvůli několika akvizicím. Od té doby se Socialbakers zaměřilo na významnější růst příjmů a ztráta za minulé období činila již pouhých 94 milionů.

liftoff-main

Přečtěte si takéZakladatelé českého startupu Lift Off vyrábějícím stylové, modulární batohy: stavíme na poctivosti a inovaci

Tržby jako takové se za minulý rok přehouply přes 562 milionů, tedy o přibližně 44 % nahoru oproti roku 2014 a firmu postihla i další zásadní změna – Řežáb přešel z pozice CEO na Executive Chairman a do čela firmy jmenoval Roberta Langa. To mu díky nastavení efektivních procesů uvolnilo spoustu času, které vložil do své nové hračky.

rezab

Konkrétně do čínského koncernu Goodbaby International, který se soustředí na výrobu dětských autosedaček nebo kočárků a pod jeho křídla patří i firmy jako Mothercare nebo Urbini. Řežáb tam nově působí na pozici CEO pro rozvoj digitálních technologií, po boku Čecha, Martina Poše, který vede holding jako hlavní šéf.

Spoluzakladatel CzechCrunche, nadšenec do byznysu, designu, kryptoměn, cestování a nejrůznějších technologií.

CzechCrunch Express

Nenechte si utéct zásadní zprávy!

Přihlašte se k pravidelnému odběru novinek ze světa technologií a startupů.