Microsoft koupil pro Xbox streamovací službu Beam, která je rychlejší než Twitch či YouTube
, /

Microsoft koupil pro Xbox streamovací službu Beam, která je rychlejší než Twitch či YouTube

Microsoft koupil pro Xbox streamovací službu Beam, která je rychlejší než Twitch či YouTube

Microsoft oznámil zajímavou akvizici, která zasáhne jeho herní sféru. Za nezveřejněnou sumu koupil Beam, službu specializující se na interaktivní livestreaming her s téměř nulovou latencí. Ta bude výsadním elementem konzole Xbox.

Herní platforma Xbox není na trhu rozhodně žádným nováčkem. Spolu s PlayStationem od Sony svádí již několik let ukrutné boje o co nejvyšší tržní zastoupení, ovšem navrch mají zatím produkty z dílen japonské společnosti, konkrétně nejnovější počin PS4. Ten byl totiž prodán ve dvojnásobně větší míře než Xbox One.

Česká herní platforma Gamee od Cleevia vydala novou hru v přímé spolupráci s NASA

Pražské vývojářské studio Cleevio, které je hlavním spolutvůrcem projektu Gamee, které založila a vede Božena...

I když má herní stroj od tvůrců Windows stabilní základnu uživatelů, tak není dostatečná k tomu, aby pokořila 40milionovou hranici prodaných kusů a dostal se tak přes svého úhlavního konkurenta. Microsoft však podnikl zajímavý krok, který by měl Xboxu potenciálně dopomoct k větší úspěšnosti. Koupil herní streamovací službu Beam.

Beam, původem z amerického Seattlu, nepodnikl žádnou dlouhou cestu k tomu, aby se začal prosazovat na poli mezi streamingovými platformami. Existuje teprve od začátku roku a je nepříjemným konkurentem zaběhlých služeb jako Twitch a YouTube, které jsou v dnešní době pro hraní v živém přenosu standardem. Přináší totiž zásadní prvky, jež by nově koupenou firmu posunuly na výsluní.

Tím hlavním aspektem je téměř nulová latence, tedy úsek, než se obraz dostane k divákovi. Reakční čas je skutečně pozoruhodný. Zpravidla se totiž na desktopovém rozhraní pohybuje mezi 15 až 25 setinami vteřiny. Jen pro srovnání, Twitch a YouTube vykazují v průměru zpoždění až 10 sekund. Tato „rychlost“ umožňuje Beamu implementovat další zajímavou technologii – revoluční herní interakci diváka a streamera.

Právě na interakčních možnostech a nízké latenci si získala seattleská služba své jméno a plánuje ho nadále budovat pod křídly Microsoftu. I tady by měl být tento druh komunikace intuitivní, jednoduchý a aplikovatelný na širokou škálu her. Stejně jako na desktopu. K této funkci se nepochybně vyjádřil i tým Xboxu ve své tiskové zprávě:

„S Beamem nesledujete jen svého oblíbeného streamera, ale také s ním hrajete. Můžete mu stanovovat nové výzvy a předkládat taková rozhodnutí, jež ovlivní jeho hru. Od výběru nástrojů až po questy, a to vše pomocí jednoduchého vizuálního ovládání,“ uvedl na příkladu hry Minecraft Chad Gibson, programový manažer Xboxu Live.

I když je tento streamovací počin součástí Gatesovy společnosti a bude se soustředit výhradně na platformu Xbox, tak na počítačovou herní sféru nezanevře. Potvrdil to samotný výkonný ředitel Beamu, Matt Salsamendi, ve svém oficiálním prohlášení.

Ve vzduchu však nyní visí otázka, zdali bude technologie Beamu použita i v aktuální konzoli. Nějaký čas se totiž spekuluje o tom, že příští rok spatří světlo světa dokonalejší nástupce původního Xboxu One pod pracovním názvem „Scorpio“. Ať už integrace přijde do současného či nadcházející modelu populární herní platformy, tak je to nepochybně hrozba pro konkurenci, především však pro PlayStation. Ten ničím podobným totiž nedisponuje a Xbox tak cítí šanci skórovat.

beam