Facebook začne zobrazovat veškerou reklamu i pro uživatele se zapnutým AdBlockem

Facebook začne zobrazovat veškerou reklamu i pro uživatele se zapnutým AdBlockem

, /
Facebook začne zobrazovat veškerou reklamu i pro uživatele se zapnutým AdBlockem

Pokud jste příznivci limitace reklam na webu za pomocí různých nástrojů, mezi kterými je pravděpodobně nejoblíbenějším AdBlock, asi pro vás následující řádky nebudou zrovna nejpříjemnější informací. Ono blokování reklamy jako takové funguje takřka všude, s tím omezením, že někde se objeví skript, který znemožňuje pročítání webu bez předchozí dočasné blokace AdBlocku.

Na sociálních sítích je to ovšem jiné. Facebook totiž většinu ze svých loňských příjmů, které dosáhly 3,69 miliard dolarů profitu při 17,93 miliardách dolarů v obratu, protočil právě na mobilních a desktopových reklamách. Je tak logické, že hromadná blokace těchto reklam ho připravuje o značnou část peněz – a proto vymyslel způsob, jak tomu zabránit.

Tesla se po Modelu 3 chystá vydat další novinku. Mělo by jít o kompaktní verzi SUV

Není to tak dávno, co to vypadalo, že se Tesla zastaví u třech majoritních modelů, mezi kterými momentálně...

Po dlouhých měsích testování vypouští speciální algoritmus, který je schopen zachytit a vyřadit z provozu nejrůznější blokační nástroje – respektive přes ně i přes jejich blokaci zobrazit reklamu. To se prozatím týká pouze desktopové verze Facebooku, s tím, že díky tomu, že momentálně plyne většina příjmů z mobilní reklamy, připravuje sociální síť řešení i právě pro mobilní zařízení.

Ne vše musí být pro uživatele nutně nepříjemné

Je tu ale i jedna pozitivní zpráva. Výměnou za to chce Facebook nabídnout další pokročilé nastavení reklam, ve kterých si je možno vybrat, jaký typ reklam a obsahu se bude zobrazovat a jestli je uživatel ochoten sdílet informace o svém používání sítě pro jejich zacílení. Na druhou stranu jsou reklamy čím dál podobnější klasickým příspěvkům a jejich rozeznání je někdy složité.

Momentálně zhruba 420 milionů internetových uživatelů využívá AdBlock na mobilu a přes 200 milionů na počítačích, informuje server NY Times. Facebook je ovšem velmi opatrný s tím, jak s blokacemi naloží, protože nechce ztratit ani část ze svých 1,7 miliard uživatelů.