Tahle aplikace vám umožní získat peníze za poskytnutí vlastních dat cizím společnostem

Tahle aplikace vám umožní získat peníze za poskytnutí vlastních dat cizím společnostem

, /
Tahle aplikace vám umožní získat peníze za poskytnutí vlastních dat cizím společnostem

I přes neutuchající pocit, že tahle jednoduchá aplikace vyvolá spoustu kontroverze, lze bezpochyby říci, že je ve svých základech zajímavá. DataWallet, který vznikl teprve nedávno, totiž umožní uživatelům propojit svá data ze sociálních sítí a ty nadále anonymizovat a poskytnout třetím stranám, které je využijí pro vlastní marketingové nebo výzkumné účely.

Čím aktivnější tedy daný uživatel na propojených sítích je, tím pravděpodobněji „prodá“ data dál a vydělá si až vyšší stovky dolarů. Tvůrci slibují a ostatně to mají i v podmínkách, že se nikdy k nakupujícím firmám nedostanou žádná jména, e-maily a další citlivé osobní informace. Většinou tak pouze aktivita na daných sítích, sdílený obsah, lajkovaný obsah, počet přátel, komentáře apod..

Facebook umožní uživatelům nahrávat fotografie v novém formátu virtuální reality

Největší sociální síť, která před několika lety koupila startup Oculus, vyvíjející zařízení pro virtuální...

Zároveň po nákupu takových dat se společnosti zavazují k tomu, že je dále neprodají, případně nevyužijí k cílené propagaci vlastních výrobků a služeb prodávajícímu uživateli. Cena za takový balík dat se jednorázově pohybuje v rozmezí jednoho a 50 dolarů a prodávat lze neomezeně.

Uživatelé jsou pak podle přezdívky zobrazeni přímo v žebříčku v aplikaci, kde je ukázáno kolik data bodů mají a za kolik a kolikrát již svá data prodali. Momentálně nejúspěšnější uživatel má takových bodů 40 tisíc a ze 4 obchodů inkasoval 253 dolarů, tedy zhruba 6075 Kč. Platba poté probíhá přímo na PayPal a služby jsou dostupné globálně, včetně ČR.

DataWallet chce řešit problém toho, kdy marketingové firmy dokáží nakoupit nebo jinak nashromáždit data o uživatelích, ale jde pouze o ta veřejná, ze kterých nelze vytvořit jejich perfektní obraz. Díky přímému propojení dat uživatele, i když anonymizovaných, a firmy, lze docílit velmi přesné personalizace.

Download: iOS