Spotify odhaluje počet uživatelů a překračuje hranici 100 milionů, s třetinou platících

Největší hudební streamovací služba Spotify, která poprvé spatřila světlo světa v roce 2008, a která má v patách silnou konkurenci v podobě Apple Music, slaví další úspěšný milník. Švédská společnost potvrdila, že dosáhla 100 milionů aktivních uživatelů měsíčně a dále roste přirozenou cestou. Takřka 30 % z tohoto počtu jsou navíc platící zákazníci.

Více než 2/3 jsou tedy stále neplatící, na čemž má jistě zásluhu možnost využití Spotify zdarma, pouze s omezenými funkcemi a občasnou reklamou, která pokrývá základní poplatky hudebníkům. Spotify navíc díky tomu předběhlo Skype a stalo se nejcennějším evropským startupem, s valuací přes 8,5 miliard dolarů, tedy asi 200 miliard korun.

airbnb

Přečtěte si takéTřetí nejhodnotnější startup získává miliardu dolarů a chce posílit na trhu alternativ ubytování

Obrat společnosti za poslední rok vzrostl o 80 %, hlavně díky posílení základny platících uživatelů. Na druhou stranu ale prohloubili ztrátu o 10 % na 254,7 milionů dolarů, z čehož vyvstává otázka o udržitelnosti tohoto obchodního modelu. Oproti tomu je Apple Music se svými 13 miliony platících zákazníků poměrně těžkou konkurencí, které pravděpodobně přispívá i fakt, že své služby nemá k dispozici zdarma vůbec.

CzechCrunch Express

Nenechte si utéct zásadní zprávy!

Přihlašte se k pravidelnému odběru novinek ze světa technologií a startupů.