Oliver Dlouhý o tom, proč se jeho Skypicker změnil na Kiwi.com
, /

Oliver Dlouhý o tom, proč se jeho Skypicker změnil na Kiwi.com

Oliver Dlouhý o tom, proč se jeho Skypicker změnil na Kiwi.com

Včera jsme vás informovali o tom, že český letenkový startup Skypicker, poměrně nečekaně rebrandoval na nový název Kiwi.com, s tím, že za samotnou doménu, měl údajně zaplatit 800 tisíc dolarů, tedy v přepočtu zhruba 19 milionů korun.

Tuto informaci nyní potvrdil i přímo CEO Skypickeru (nově Kiwi.com), Oliver Dlouhý, který zároveň při této příležitosti objasnil, co společnost k takto radikálnímu rebrandingu vlastně vedlo.

„Název Skypicker už nadále neodrážel dlouhodobou vizi společnosti, která počítá s rozšířením našich služeb nad rámec letecké dopravy a s dalším růstem na trzích s vysokým potenciálem. Zároveň jsme si vědomi toho, že si nás naši zákaznici pletli s konkurencí. Přitom naše služby jsou natolik rozdílné, že považujeme za nutné tuto odlišnost dát na vědomí i prostřednictvím jména. Vzhledem k tomu, jak rychle jsme v posledním roce rostli a jak rychle se vyvíjí náš produkt, jsme se rozhodli tuto změnu udělat právě teď,“ říká zakladatel a CEO Kiwi.com Oliver Dlouhý.

Pilulka.cz Martina a Petra Kasy začíná v Praze nabízet expresní rozvoz léků

Velmi významnou novinku dnes představila síť lékáren Pilulka, za kterou stojí sourozenecké duo Martin (na hlavní...

Důvody pro volbu jména Kiwi.com pak vysvětluje i marketingový ředitel společnosti Martin Janovčík:

„Slovo kiwi je krátké, lehce zapamatovatelné a existuje jen velmi málo jiných slov, která mají v každém jazyce stejnou výslovnost, pravopis a zároveň i význam. Kiwi je jedním z nich. A to nejen v anglicky mluvících zemích, ale i ve zbývajících částech světa. Název je díky tomu jednoduše zapamatovatelný a rozpoznatelný ve všech jazykových mutacích, což nám propůjčuje ten správný globální potenciál. Zároveň slovo kiwi vyvolává téměř výhradně kladné konotace, spojené s ovocem, poměrně roztomilým opeřencem a v angličtině i s lidmi z Nového Zélandu.“

Nové jméno společnosti pak podle Janovčíka není Kiwi, ale Kiwi.com. Tímto způsobem se má tak společnost vyhnout spojování jejího jména s ovocem či ptákem kivi, s tím, že  cílem je zároveň předejít zaměňování s jinými firmami či produkty, které působí na lokálních trzích v Austrálii nebo na Novém Zélandu.

„Tento fakt je důležitý pro úspěšné uvedení značky a její konzistenci. Tato prémiová doména je něco, co nás skutečně odlišuje, a otevírá nám prostor pro další produktovou expanzi. Pevně věříme, že za krátký čas bude pro naše zákazníky existovat pouze jedno Kiwi, a to s přídomkem .com,“ říká Janovčík.

kiwi
kiwi