Navigační aplikace Waze od Googlu testuje novinku, kterou bude konkurovat Uberu

Bezplatných alternativ pro navigace, které stojí mnohdy i tisíce korun, a které si přitom drží jistou laťku kvality, by se dalo spočítat na prstech jedné ruky. Mezi ty nejrozšířenější patří bezpochyby dvě služby Googlu – Google Maps a především stále rostoucí Waze, který nabízí mimo jiné pokročilé informace o dopravě, které do aplikace přidávají sami uživatelé.

Google si Waze pořídil v roce 2013 za 1,1 miliardy dolarů a má s ním evidentně velké plány. V nejbližší době totiž začne testovat novinku, přes kterou bude možné požádat další uživatele, kteří míří stejným směrem, o sdílení jízdy. Funkčně velmi podobné jako například UberPOOL od Uberu nebo Lyft Line od jeho největší konkurence.

sygic

Přečtěte si takéBrněnský cestovatelský startup Tripomatic se mění na Sygic Travel

Waze začne s testováním u více než 25 tisíc zaměstnanců v různě rozmístěných společnostech v okolí San Francisca. Využít k tomu půjde novou aplikaci Waze Rider, která zacílí na momentálně více než 700 tisíc pravidelných uživatelů původně pouze navigační aplikace. Zákazníka, který si takovou jízdu vyžádá, to pak bude stát 0,54 dolarů za ujetou míli, což je zákonem daná sazba, většinou sloužící pro daňové účely, informuje SFGate.

wazerider

Problémem mnoha podobných služeb pro sdílení jízdy, které mimo jiné fungují v podobě například Wunder i u nás, je nedostatek řidičů, kteří budou pravděpodobně na cestě po trase, kterou chce zákazník – většinou je tak nemožné si u specifických lokací najít přepravu. To Waze řeší tím, že službu spouští postupně jen mezi několika největšími společnostmi, kde očekává nejsilnější zájem a pravidelné, opakující se, trasy.

Spoluzakladatel CzechCrunche, nadšenec do byznysu, designu, kryptoměn, cestování a nejrůznějších technologií.

CzechCrunch News

Nenechte si utéct zásadní zprávy!

Přihlašte se k pravidelnému odběru novinek ze světa technologií a startupů.