Hacker, který se jako první naboural do iPhonu, získal miliony pro svůj projekt autonomních vozidel

Hacker, který se jako první naboural do iPhonu, získal miliony pro svůj projekt autonomních vozidel

, /
Hacker, který se jako první naboural do iPhonu, získal miliony pro svůj projekt autonomních vozidel

Stále diskutovanější odvětví technologického průmyslu, které se zabývá vývojem autonomních vozidel, se v dohledné době možná obohatí o nového hráče. Známá investorská firma Andreessen Horowitz totiž ohlásila investici do startupu Comma.ai, který se právě vývojem automobilů, které dokáží jezdit bez zásahu řidiče, zabývá.

K investici ve výši 3,1 milionů dolarů (73,4 milionů korun), přesvědčila investory zejména postava, která za začínající firmou stojí. Comma.ai totiž založil známý hacker George Hotz, který se proslavil tím, že ve svých 17 letech dokázal jako vůbec první člověk nabourat tehdy čerstvě představený iPhone. V roce 2010 se mu pak podařilo proniknout také do herní konzole PlayStation 3.

Česká nezávislá hra Factorio už autorům vydělala přes 71 milionů korun

Čeští vývojáři opět dokázali, že co se tvorby her týče, patří skutečně ke světové špičce. Jedním z...

Naposledy o sobě dal Hotz vědět loni v prosinci. Agentura Bloomberg tehdy informovala o tom, že slavný hacker dokázal v garáži svépomoci přeměnit svou Hondu Acuru na autonomní vozidlo. Investor Chris Dixon pak na blogu popisuje, že právě firma Comma.ai by mohla předvést podobný zázrak, který před lety dokázala chatovací aplikace Whatsapp. Kdy se malé skupině zhruba 50 inženýrů podařilo stvořit komunikační nástroj, který začal válcovat zavedenou konkurenci.

Hotz ve videu také prozrazuje, že na rozdíl od konkurence, která pro autonomní řízení používá velmi drahé senzory, plánuje sůj vůz osadit pouze šesticí kamer v ceně několika desítek dolarů, přičemž o zbytek by se měl postarat unikátní software. Cena takového balíku pro autonomní jízdu by tak měla činit pouze tisíc dolarů.

Za zmínku stojí také způsob, jakým George naučil své auto samostatné jizdě. Místo programování striktních příkazů totiž svému softwaru pouze ukázal záběry jízd jiných aut, ze kterých se program sám naučil, jak se řídí.

Foto: Flickr/shareconference