Facebook chystá funkce, které usnadní nákupy v obchodech nebo utajené konverzace

Po spuštění nových reakcí, které 5 novými rozšířily staré známé „to se mi líbí“ a po spuštění nástroje pro tvorbu vizuálů pro nové formáty reklam s názvem Canvas, to vypadá, že Facebook jede dál a chce se tentokrát zaměřit na nakupování nebo na rozšíření funkcí pro konverzace v Messengeru.

I když to Mark Zuckerberg v minulosti zavrhoval, zdá se, že Facebook spustí vlastní řešení pro zpracování plateb na své platformě, s čímž souvisí implementace funkce pro nákup fyzického zboží a služeb ve vybraných obchodech, za pomocí mobilní aplikace. Pravděpodobně tak bude možné např. i přímo mezi sebou platit za nakupované produkty, čímž se rozšíří novinka z minulého roku pro Američany, díky které je možné poslat přátelům v Messengeru libovolnou finanční částku.

seanparker

Přečtěte si takéSpoluzakladatel Facebooku se pouští do nového startupu na streaming filmů při jejich premiéře

To vše jen podporují postupné integrace, které se zaměřují na přesun prodeje mnoha obchodníků právě na Facebook. V minulém roce se v souvislosti s tím podařilo Facebooku vypustit nová nákupní tlačítka, stejně jako inzertní funkce přímo na sociální síti, podobné těm v online bazarech. U zpracování plateb je pak možné, že se do nich Facebook pustí buď akvizicí zpracovatele plateb nebo spoluprácí s některým z předních startupů jako Square nebo Stripe.

Kromě těchto novinek se podle serveru The Information chystá i zavedení utajených konverzací. K žádné z funkcí nebylo vydáno prohlášení a nejsou známy bližší detaily, ale mohlo by to znamenat buď možnost schování určitých konverzací v rámci Messengeru nebo jejich zabezpečení heslem – to pro případ, kdy si uživatelé mezi sebou posílají citlivé informace.

Foto: Facebook

Spoluzakladatel CzechCrunche, nadšenec do byznysu, designu, kryptoměn, cestování a nejrůznějších technologií.

CzechCrunch News

Nenechte si utéct zásadní zprávy!

Přihlašte se k pravidelnému odběru novinek ze světa technologií a startupů.